Η ηλεκτροποίηση δεν είναι φαινόμενο μόνο της αυτοκίνησης, αλλά ολόκληρου του κλάδου των μεταφορών. Υβριδικά/ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία κυκλοφορούν ήδη, τα τρακτέρ θα γλίτωναν; Όχι μόνο δεν γλιτώνουν, αλλά κερδίζουν και βραβεία. Υπεύθυνος, το Steyr Konzept.
Το πρωτότυπο της αυστριακής εταιρίας παρουσιάστηκε το 2019 και μόλις πριν λίγες μέρες κατέκτησε το βραβείο «Good Design Award», για την φουτουριστική σχεδίασή του. Οι αεροδυναμικές -για τρακτέρ- γραμμές του και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα κερδίζουν με τις εντυπώσεις, αλλά οι τεράστιοι τροχοί είναι αυτοί που πραγματικά αφήνουν έκπληκτο το κοινό. Και υπάρχει λόγος για το μέγεθός τους. Σε κάθε έναν, συναντάμε ηλεκτροκινητήρα. Άλλο ένα ηλεκτρικό μοτέρ υπάρχει στην έξοδο του κιβωτίου ταχυτήτων και παρότι θα μπορούσε να είναι ηλεκτρικό, κάτω από το καπό συναντάμε και ένα πετρελαιοκινητήρα!
Στοιχεία απόδοσης δεν υπάρχουν, πέρα από τα λεγόμενα της Steyr για «υψηλά αποδοτικό σύστημα με βελτιστοποιημένη παροχή ενέργειας, χωρίς απώλειες». Κάθε ηλεκτροκινητήρας ελέγχεται ξεχωριστά, παρέχοντας στο Konzept βέλτιστα επίπεδα πρόσφυσης κάτω υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Από λασπωμένα αλώνια μέχρι ακαλλιέργητα λιβάδια, το αυστριακό τρακτέρ μπορεί να αντιμετωπίσει ό,τι κι αν συναντήσει. Ο high tech χαρακτήρας δεν περιορίζεται μόνο στον τρόπο κίνησης. Το Konzept διαθέτει drone, που πετάει μπροστά του και ανιχνεύει το έδαφος, στέλνοντας δεδομένα στην κεντρική μονάδα. Η οποία, με τη σειρά της, προετοιμάζει το όχημα για τις συνθήκες που το περιμένουν, ενημερώνοντας παράλληλα τον οδηγό.
Προς το παρόν παραμένει πρωτότυπο, αλλά οι Αυστριακοί δηλώνουν πως οι τεχνολογίες του Konzept θα βρουν το δρόμο προς την παραγωγή. Ενδεχομένως, υπό το βραβευμένο παρουσιαστικό του.