Τον περασμένο Ιούλιο έκανε ευρωπαϊκή πρεμιέρα το πρωτότυπο Honda Prelude, το οποίο αποτελεί τον προάγγελο του ομώνυμου μοντέλου που θα επιστρέψει στην Ευρώπη. Ένα αναμφίβολα χαρμόσυνο γεγονός για τους απανταχού φίλους της ιαπωνικής φίρμας και των σπορ κουπέ αυτοκινήτων γενικότερα που τείνουν προς αφανισμό, λόγω της επικράτησης των SUV.
Μέχρι στιγμής η Honda κρατά σαν επτασφράγιστο μυστικό τις τεχνικές προδιαγραφές του ολοκαίνουργιου, έκτης γενιάς Prelude, όμως πηγές από την Ιαπωνία φέρνουν στο φως της δημοσιότητας κάποια νέα στοιχεία. Λέγεται ότι το νέο Prelude θα συνδυάζει κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και όχι αυτόματο, όπως γίνεται με τέτοια full hybrid μηχανικά σύνολα. Γεγονός που αν τελικά ισχύσει, σίγουρα θα αρέσει σε όσους θέλουν να ευχαριστιούνται περισσότερο την οδήγηση, αλλά χωρίς να τους στοιχίζει πολύ σε βενζίνη.
Λογικά το νέο Honda Prelude θα μοιράζεται κάποια βασικά κοινά στοιχεία με το νέο Honda Civic, όπως είναι η πλατφόρμα και οι ανεξάρτητες αναρτήσεις -μεταξύ άλλων. Παρόλα αυτά θα διαφέρει ριζικά από τον συγγενή του με το πιο οικογενειακό προφίλ, όπως μαρτυρά το –κοντά στην παραγωγή– αμάξωμα του πρωτότυπου Prelude. Φυσικά θα υπάρχει και η επιλογή του CVT κιβωτίου ταχυτήτων, το οποίο στο νέο Civic διακρίνεται για τα άψογα συνολικά του χαρακτηριστικά, γιατί μοιάζει περισσότερο σε λειτουργία σαν αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Το υβριδικό σύνολο που θα εφοδιάζει το νέο Prelude αναμένεται να είναι το 2λιτρο που τροφοδοτεί τα νέα Civic, ZR-V και CR-V. Αποτελείται από δυο ηλεκτροκινητήρες 184 ίππων και 315 Nm που δίνουν την κίνηση και ένα 2λιτρο βενζίνης 143 hp. Το Civic είναι αρκετά γρήγορο και επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ., οπότε θέλουμε να πιστεύουμε ότι το πιο σπορ Prelude θα είναι ακόμα πιο γρήγορο.
Πληροφοριακά, το πρώτο Prelude έκανε το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του πριν από 45 χρόνια και υπήρξε σύμβολο τεχνολογίας για πέντε γενιές έως το 2001. Το νέο μοντέλο υπόσχεται να αποτελέσει την ιδανική αναβίωση της φημισμένης σειράς, συνδυάζοντας στυλ και κομψότητα με ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Φέτος η Honda γιορτάζει 25 χρόνια πρωτοποριακής τεχνογνωσίας στα υβριδικά αυτοκίνητα, από την εισαγωγή του επαναστατικού Insight ως το πρώτο μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη το 1999. Μετά την άφιξη του Insight, το 2003 η Honda παρουσίασε το Civic IMA, το οποίο συνδύασε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κιβώτιο CVT με έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1.3 λίτρων i-VTEC και έναν ηλεκτροκινητήρα 20 ίππων για να επιτύχει βελτιωμένη απόδοση καυσίμου. Επτά χρόνια αργότερα, παρουσιάστηκε το CR-Z, ταιριάζοντας το μοναδικό παράλληλο υβριδικό σύστημα IMA της Honda με κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων για να προσφέρει μια ιδανική ισορροπία μεταξύ της συναρπαστικής δυναμικής οδήγησης και της οικονομίας καυσίμου. Μήπως τελικά γίνει το ίδιο και με το νέο Prelude;