Υβριδικό 400+ ίππων το Toyota Century SUV

Ένα SUV που θα ανταγωνίζεται τις BMW X7, Mercedes GLS και Range Rover ετοιμάζει η Toyota, καθώς εξελίσσει την crossover εκδοχή της ναυαρχίδας Century! Γεγονός που έχει επισημοποιηθεί από τις αρχές του καλοκαιριού, με τις πληροφορίες να έρχονται σιγά-σιγά για το τεχνολογικό ποιόν της crossover λιμουζίνας.

Σύμφωνα με το Best Car, το Century SUV ενδέχεται να μην έχει το κινητήριο σύνολο του σεντάν. Εκεί, μια υβριδική σύμπραξη ενός ατμοσφαιρικού V8 5.0 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα παράγει συνδυαστικά 431 ίππους και 510 Nm. Για το Century SUV (μπορεί και «Century Cross»)  όμως, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να επιλεγεί ο επίσης υβριδικός κινητήρας των Lexus LC 500h και LS 500h, που αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό 3.5 V6 και ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 359 ίππων/500 Nm. Λόγω των αυξημένων απαιτήσεων στο Century SUV (βλέπε βάρος πολύ πάνω από τους 2 τόνους) αναμένεται να υιοθετηθεί η κορυφαία μορφή του υβριδικού συνόλου, όπως εντοπίζεται στο TX 550+.

Πάνω σε αυτό φημολογείται ότι θα βασιστεί το crossover Century, τουτέστιν στην πλατφόρμα TNGA-K και τον 3.5 V6 σε συνεργασία με 2 ηλεκτροκινητήρες. Μην μπερδεύεστε με το σύνολο του RX 450+, που έχουμε στην Ευρώπη. Εκεί ο V6 συνδυάζεται με μονό ηλεκτροκινητήρα και full hybrid διάταξη (αυτοφορτιζόμενη μπαταρία, δηλαδή), για συνολικά 371 άλογα. Το TX 550+, και το Century Cross που περιμένουμε, είναι plug-in υβριδικό και αποδίδει συνδυαστικά 412 ίππους. Σημαντικά ισχυρότερο κοινώς, αλλά και με αρκετά διευρυμένη ακτίνα δράσης χρησιμοποιώντας αποκλειστικά το ρεύμα (53 χιλιόμετρα, βάσει EPA).

Μια ιδέα από το πώς θα μοιάζει το ψηλωμένο Century μας δίνουν τα renderings του Theottle, που προσαρμόζουν την «ιαπωνική Rolls-Royce» στις απαιτήσεις των SUV. Οι Ιάπωνες αναφέρουν πως οι διαστάσεις θα είναι πληθωρικές, με το μήκος να φτάνει τα 5.200 χλστ., το πλάτος τα 1.950 χλστ., το ύψος τα 1.750 χλστ. και το μεταξόνιο τα 3.000 χλστ. Συγκριτικά, το Century είναι λίγο πιο μακρύ (5.330 χλστ. μήκος, 3.039 χλστ. μεταξόνιο) και -αναμενόμενα- σημαντικά πιο κοντό (1.505 χλστ.). Το ντεμπούτο του τοποθετείται προς το τέλος του 2023, με τιμή που φημολογείται ότι θα είναι χαμηλότερη του σεντάν. Γύρω στα 15 εκατ. γεν (95.500 ευρώ) υπολογίζεται ότι θα κοστίζει στην εγχώρια αγορά, τη στιγμή που η λιμουζίνα εκκινεί από τα 20 εκατ. γεν (127.300 ευρώ).

Get it on Google Play Download on the App Store