Τα λόγια είναι περιττά για το Peugeot 106 Rallye. Ανεξαρτήτου κινητήρα, χρονολογίας και έκδοσης το γαλλικό hot hatch αποθεώνεται ακόμα σήμερα, 17 χρόνια μετά το τέλος παραγωγής του 16βάλβιδου 1.6 των 120 ίππων.
Όλα ξεκίνησαν το 1993 και το 106 Phase 1. Οι Γάλλοι παρουσίασαν την κορυφαία έκδοση, που ξεχώριζε ευθύς αμέσως από το επιθετικό παρουσιαστικό, τα χαρακτηριστικά χρώματα σε μάσκα και πόρτες, αλλά και τις λευκές σιδερένιες ζάντες που εξελίχτηκαν σε οικόσημο για το Rallye. Κάτω από το καπό, ο 1.300άρης TU2J2 απέδιδε 100 ίππους στις 7.200 σ.α.λ. και 108 Nm στις 5.400 σ.α.λ., με την 8βάλβιδη κεφαλή και την χαρτογράφηση του εγκεφάλου της Magneti Marelli να προσδίδουν στο «Ράλλο» ατέρμονη όρεξη για στροφάρισμα.
Δείτε ακόμα: «Ελληνικό» Peugeot 106 Rallye 710 ίππων «ουρλιάζει» στις 10.000 σ.α.λ! (+video)
Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και το βάρος «φτερού» των 810 κιλών, έκαναν το γαλλικό μικρό ρουκέτα για τα δεδομένα της εποχής. Η Peugeot ανακοίνωνε 10,2 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, όμως πολλά Rallye είχαν μετρηθεί κάτω από τα 10 δλ., προσεγγίζοντας σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι τα 9,3 δλ. – 1 δλ. κάτω δηλαδή, συγκριτικά με τα εργοστασιακά νούμερα. Η τελική ταχύτητα έφτανε στα 190 χλμ./ώρα, βάζοντας το κορυφαίο 106 στη μάχη με τα Suzuki Swift GTi και Daihatsu Charade Gtti.
Στην Ευρώπη- και δη, τη χώρα μας- η Peugeot δεν προλάβαινε τις παραγγελίες. Στις Η.Π.Α. ωστόσο, ένα Rallye είναι τόσο σπάνιο όσο ένα Oldsmobile στην Ευρώπη. Για τον λόγο αυτό, αν βρεθεί κάποιο προς πώληση στην Αμερική η τιμή του προσεγγίζει επίπεδα…κειμηλίου!
Διαβάστε επίσης: Γιατί αυτό το Citroen BX πωλείται 80.000 ευρώ; (+video)
Το συγκεκριμένο, κατάλευκο βρίσκεται στο Λας Βέγκας. Η κατάσταση μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί «βιτρίνας», με αμάξωμα, εσωτερικό και μηχανικά μέρη να μην παρουσιάζουν το παραμικρό ψεγάδι, παρά τις σχεδόν 200.000 χιλιόμετρα που έχει κάνει (192.411, ή 119.559 μίλια) Συνυπολογίστε την σπανιότητα του μοντέλου και έχετε μια ωραιότατη τιμή, στις 18.950 δολάρια (16.908 ευρώ)!