Ο κινητήρας της M3 E30 αποτελεί μια από τις πλέον αγαπημένες επιλογές στα τροπέτα, με πολλές 316 και 318 να διπλασιάζουν την ισχύ τους με μια μεταμόσχευση καρδιάς. Γνωρίζετε, όμως, ότι η ίδια η BMW αποφάσισε να κάνει το ίδιο, πίσω στο 1987;
Δείτε ακόμα: «Βόμβα» BMW M2 CS με 550 ίππους και 740 Nm
Εκείνη την περίοδο, Ιταλία και Πορτογαλία επέβαλλαν βαρύτατη φορολογία για αυτοκίνητα άνω των 2 λίτρων. Οι Βαυαροί είδαν τις 323i, 325i και M3 να μηδενίζονται εμπορικά, οπότε αποφάσισαν να λάβουν δραστικά μέτρα: πήραν τον S14 των 2.3 λίτρων της M3, μείωσαν τη διαδρομή των εμβόλων, κατέβασαν τη χωρητικότητα στα 1.990 κ.εκ. και δημιούργησαν την 320is. Η απόδοση έφτανε τους 192 ίππους στις 6.900 σ.α.λ. και τα 210 Nm στις 4.900 σ.α.λ., με την 320is να έχει το ίδιο dogleg 5άρι της Getrag με την M3, αλλά και το μπλοκέ διαφορικό της. Έμεινε στην παραγωγή από το 1987 μέχρι το 1990 και διατίθετο τόσο σε κουπέ, όσο και σεντάν αμάξωμα. Κατά κάποιον τρόπο, αυτή ήταν η πρώτη σεντάν M3.
Διαβάστε επίσης: BMW 325 E30 870 ίππων και 965 Nm! (+video)
Περίπου 3.800 μονάδες κατασκευάστηκαν (1.206 σεντάν, 2.542 κουπέ) και μία εξ αυτών, βρίσκεται στον Καναδά αναζητώντας ιδιοκτήτη. Έχει 171.483 χλμ. στο κοντέρ και διαθέτει νέα ανάρτηση, με ελατήρια της H&R και αμορτισέρ Bilstein B6, ενώ δεν λείπει μια εξάτμιση της Supersprint. Το bodykit είναι εργοστασιακό και σε άψογη κατάσταση, όπως και το εσωτερικό. Για να αντιληφθούμε καλύτερα την σπανιότητα της E30 320is, αρκεί να αναφέρουμε πως κατασκευάστηκαν πάνω από 4 φορές παραπάνω αντίστοιχες M3 (18.843, συν 786 Cabriolet). Εξ ου και το ποσό της δημοπράτησης, που βρίσκεται στις 30.101 δολάρια (19.609 ευρώ).
Δείτε ακόμα: Πρώτη επίσημη εμφάνιση της νέας BMW M4 (+video)