Πριν από σχεδόν 40 χρόνια, το 1984, η Peugeot παρουσίαζε ένα αυτοκίνητο που έμελλε να αλλάξει τον τρόπο αντίληψης των hot hatches. Το 205 GTi ήταν από τα πρώτα αυτοκίνητα της κατηγορίας με απαιτήσεις για οδηγούς επιπέδου στο τιμόνι του, ανεβάζοντας επίπεδο τα δυναμικά χαρακτηριστικά και φτάνοντας στην ισχυρότερη μορφή του, με τον 1.900άρη των 130 ίππων στα τέλη του ’86, να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ.
Μια 38ετία αργότερα, ο προπάτορας του 106 Rallye λογίζεται πια ως κλασικός. Όποιος έχει 205 GTi, ειδικά αν βρίσκεται σε καλή κατάσταση, μπορεί να ζητάει όσα του λείπουν. Και σε καλή κατάσταση να μην είναι, αν υπάρχει η όρεξη και το κεφάλαιο για αναπαλαίωση μπορεί να εξελιχθεί σε χρυσωρυχείο. Το λευκό που βλέπουμε αποτελεί ιδανική ευκαιρία, καθώς ανακαλύφθηκε πρόσφατα σε αποθήκη της Αγγλίας έπειτα από χρόνια ακινησίας. Σύμφωνα με αυτοκόλλητο πάνω στο αυτοκίνητο, έχει σταματήσει να χρησιμοποιείται από το 2007. Μια 15ετία στις «αράχνες», κοινώς, έπειτα από σχεδόν άλλα 20 χρόνια στους δρόμους. Κάτω από το καπό συναντάμε τον αρχικό 1.600άρη κινητήρα των 105 ίππων, όμως δεν αναφέρεται πόσα χιλιόμετρα έχει γράψει.
Τόσο αυτός όσο και το υπόλοιπο αυτοκίνητο πάντως, παρακαλάνε για αναπαλαίωση. Μαζί με το λευκό Peugeot, την ίδια όρεξη για επιστροφή στους δρόμους δείχνει ένα Ford Focus ST170, αλλά και ένα Honda Integra Type R DC2. Ο Ιάπωνας δεν μοιάζει σε μάχιμη κατάσταση, δείχνοντας να απαιτεί πολλή δουλειά για να επιστρέψει σε λειτουργική κατάσταση. Το 205 GTi και ιδιαίτερα το Focus ST170 φαίνονται σαφώς πιο ετοιμοπόλεμα, υπό την έννοια ότι δεν θα απαιτήσουν τόσο εκτεταμένες εργασίες όσο του Integra, προκειμένου να επιστρέψουν στην ενεργό δράση.