Η υπόθεση του Dieselgate προκάλεσε ντόμινο αρνητικών εξελίξεων για την πορεία του ντίζελ. Εκτός της αρνητικής δημοσιότητας, οι κατά τόπους νομοθέτες βρήκαν πάτημα και επιτάχυναν τις διαδικασίες αποκλεισμού των πετρελαιοκίνητων οχημάτων από διάφορες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Όμως τα οφέλη του ντίζελ και η αναγνώριση του κόσμου προς αυτά, ως φαίνεται είναι «αλύγιστα».
Δείτε ακόμα: Θα «πεθάνουν» ποτέ τα diesel;
Στην Γερμανία, οι πωλήσεις των άλλοτε «ένοχων» TDI άγγιξαν το 49% του συνολικού όγκου της VW. Πέρσι για τον ίδιο μήνα, το ποσοστό ήταν κάτω από 40% – ήτοι αύξηση της τάξης του 10%. Ενδεικτικά το Golf TDI φέτος κυκλοφόρησε σε 6.210 κομμάτια τον Απρίλιο. Πέρσι πουλήθηκαν κάτω από 5.000 (4.967). Το Golf μάλιστα οδηγεί την κούρσα των πετρελαιοκίνητων στην αγορά, ενώ το ποσοστό πετρελαίου επί της συνολικής γκάμας φτάνει το 33,5%.
«Έκρηξη» στις πωλήσεις σημείωσε το Passat TDI, το οποίο ανέβασε το ποσοστό του στο 85% από 64%. Αντίστοιχο άλμα και για το Skoda Superb, που έφτασε στο 85% από 65, ενώ το Touran βρίσκεται στο 58% από 44. Την μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψε το VW Tiguan, όπου το 85% των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν φέρουν το σήμα «TDI» (από 49%).
Φυσικά υπάρχει και η αντίπερα όχθη, η οποία απαρτίζεται από περιπτώσεις όπως της Audi και της Land Rover. Οι «τέσσερις κύκλοι» έπεσαν από το 45,7% στο 32,8% (πάντα για τον μήνα Απρίλιο), ενώ τα αγγλικά SUV πωλούνται με πετρελαιοκινητήρες σε ποσοστό 57,4% (από 84,5). Για το Ίνγκολσταντ, δε, πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το A6, του οποίου η απήχηση των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων εξανεμίστηκε. Πέρσι πουλήθηκαν 2.916 ντίζελ, ενώ φέτος μόλις 19!
Διαβάστε επίσης: Ατμόσφαιρα, τούρμπο ή ντίζελ; (+video)
Στα αξιοσημείωτα να αναφέρουμε το 61% της γκάμας των Volvo, τη στιγμή που οι Σουηδοί έχουν ανακοινώσει πως εγκαταλείπουν τους ντίζελ κινητήρες, και το 60% της Fiat. Εμπορική ειρωνεία θα μπορούσε να πει κάποιος, καθώς η Volvo στρέφεται στους τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες και τα υβριδικά, ενώ οι Ιταλοί κοιτάνε το μέλλον ηλεκτρικά. Οι επιλογές του κοινού (του γερμανικού, τουλάχιστον), ωστόσο, δεν φαίνεται να τους δικαιώνουν – προς το παρόν.