Όποτε διαβάζουμε ή ακούμε για νέο μοντέλο, ανεξαρτήτως αν πρόκειται για μικρομεσαίο χάτσμπακ, SUV, sportscar ή supercar, περιμένουμε να αφορά ηλεκτρικό ή υβριδικό μοντέλο. Από ό,τι φαίνεται, ευτυχώς, το Mazda MX-5 θα παραμείνει παραδοσιακό, τουλάχιστον σε μια του εκδοχή.
Σύμφωνα με το βρετανικό Autocar, το επόμενο Miata (με κωδικό NE, ND το σημερινό) θα διαθέτει τον κινητήρα SkyActiv-X, αντί των σημερινών SkyActiv-G. O SkyActiv-X προσφέρεται στα 2 λίτρα, οπότε κατά πάσα πιθανότητα το 1.500άρι MX-5 των 132 ίππων θα αποτελέσει παρελθόν. Δεν χρειάζονται δάκρυα, όμως, καθώς οι Ιάπωνες θα μας αποζημιώσουν με το 2λιτρο, το οποίο θα κυμαίνεται στην περιοχή των 200 ίππων και 271 Nm (από 184 άλογα και 204 Nm του σημερινού)!
Η αύξηση στα νούμερα προκύπτει από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του επαναστατικού κινητήρα, που κατά μέσο όρο προσφέρει 30% μεγαλύτερη απόδοση από τον αντίστοιχο SkyActiv-G. Ανάλογη βελτίωση αναμένεται και στις επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να τοποθετείται κάτω από τα 6 δευτερόλεπτα! Ενδεικτικά, η κορυφαία έκδοση του σημερινού MX-5 θέλει 6,5 δλ. για την ίδια μέτρηση και φτάνει μέχρι τα 219 χλμ./ώρα. Προκειμένου να πετύχει τέτοιες επιδόσεις, βέβαια, το βάρος του επόμενου ιαπωνικού roadster θα πρέπει να διατηρηθεί στα τωρινά επίπεδα, των 1.100 κιλών.
Κατά συνέπεια, το NE θα βασίζεται σε ολοκαίνουργιο πάτωμα. Ούτως ή άλλως κάτι τέτοιο είναι προαπαιτούμενο, καθώς ο SkyActiv-X δεν μπαίνει στο πάτωμα του σημερινού. Το ήπιο υβριδικό σύστημα των 24 Volt θα είναι στάνταρ, αλλά δεν χρειάζεται ανησυχία. Στο αντίστοιχο Mazda3 (ρίξτε μια ματιά στη δοκιμή του) στροφάρει μέχρι τις 7.000 σ.α.λ., οπότε η ατμοσφαιρική αίσθηση δεν υπόκειται σε ηλεκτρικές αλλοιώσεις.
Προς το 2024 περιμένουμε την 5η γενιά MX-5, οπότε έχουμε ακόμα καιρό μπροστά μας να απολαύσουμε την 4η.