Η βουλή των Ιταλών ενέκρινε τον προϋπολογισμό του 2019, ο οποίος τίθεται σε ισχύ από την 1η Μαρτίου και -μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει νέους φόρους σε αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, αλλά και επιδοτήσεις για τα πιο οικολογικά.
Σύμφωνα με το νέο νόμο (ακόμα δεν έχει εγκριθεί), προγραμματίζονται κίνητρα αγοράς έως 6.000 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτων με πολύ χαμηλές έως μηδενικές εκπομπές CO2, όπως είναι ηλεκτρικά και υβριδικά. Βασική προϋπόθεση είναι η τιμή τους να μην ξεπερνά τις 50.000 ευρώ, ενώ το μέτρο θα ισχύσει έως το Δεκέμβριο του 2021.
Δείτε ακόμη: Έτσι το τιμόνι γυρίζει στην ευθεία (+video)
Από την άλλη, όσοι αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο που εκπέμπει από 161 έως 175 γρ./χλμ. CO2 θα πληρώσουν επιπλέον 1.100 ευρώ φόρο. Το ποσό αυτό ανεβαίνει στα 1.600 ευρώ για αυτοκίνητα με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μεταξύ 176-200 γρ./χλμ. και στα 2.000 ευρώ για οχήματα που εκπέμπουν από 201-250 γρ./χλμ. CO2.
Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας και τα συνδικάτα του προειδοποίησαν ότι η εφαρμογή ενός νέου τέτοιου νόμου θα μπορούσε να βλάψει τους παραγωγούς και τους προμηθευτές και να θέσουν σε κίνδυνο το χώρο εργασίας τους. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η Fiat και γενικότερα ο όμιλος FCA δεν διαθέτει κάποιο ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο στην Ιταλία και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Δείτε ακόμη: Κινηματογραφική ληστεία με λεία 2,3 εκ. ευρώ
Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα επηρεαστεί η μεγάλη αγορά της Ιταλίας και… ευχόμαστε να μην ισχύσει κάποιο αντίστοιχο μέτρο που θα επιβαρύνει και άλλο την αγορά ενός αυτοκινήτου ντίζελ ή βενζίνης στην Ελλάδα.