Η Ινδία έχει μπει για τα καλά στο κλίμα της εποχής. Ακολουθεί κατά τα πόδας το ρεύμα που φυσάει πανταχόθεν όπως φαίνεται και μπαίνει με φόρα, αφού έχει πάρει στα σοβαρά και την ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με τις μετρήσεις που έχουν διενεργηθεί στη χώρα, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν τριπλασιαστεί σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Μέχρι τον Απρίλιο του 2021 το νούμερο των πωληθέντων EVs ήταν 14.179 αυτοκίνητα, ενώ τον περασμένο Σεπτέμβριο έφτασαν τα 34.349. Η κυβέρνηση του κράτους είναι αποφασισμένη να ρίξει κι άλλο τη τιμή τους, ώστε να τα κάνει ακόμα πιο προσιτά για το αγοραστικό κοινό. Μάλιστα, ανάμεσα σε αυτά που σκέπτεται είναι και η μείωση στους φόρους τους, σε σχέση με τα συμβατικά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας είναι η Tata. Η ινδική εταιρεία έχει ανακοίνωσε την παραγωγή 10 νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων έως το 2026. Αυτή τη στιγμή, το best seller της είναι το Nexon EV, ενώ πρόσφατα παρουσίασε και το Tigor. Για το μέλλον, προγραμματίζει να εφοδιάζει τα επόμενά της αυτοκίνητα με μεγαλύτερες μπαταρίες, για να επιτύχει βελτιωμένη αυτονομία.
Ταυτόχρονα, ο σκοπός της Tata είναι να προσφέρονται σε χαμηλότερες τιμές συγκριτικά με τα ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά κυρίως ηλεκτρικά. Σχετικά με το Nexon, το οποίο πουλάει σαν ζεστό ψωμί, υπερηφανεύεται πως πρόκειται για το ασφαλέστερο SUV της τοπικής αγοράς. Το συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει δύο αερόσακους, ενώ οι μπαταρίες είναι προστατευμένες για να δίνουν τη δυνατότητα κίνησης σε πλημμυρισμένους και λασπωμένους δρόμους δίχως πρόβλημα.
Η αυτονομία του Tata Nexon είναι 312 χιλιόμετρα, ενώ το 80% της αναπλήρωσης της ενέργειας των μπαταριών σε ταχυφορτιστή γίνεται μέσα σε 1 ώρα. Η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση και μέχρι τα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 9,9 δευτερολέπτων. Το κόστος ενός ηλεκτρικού Nexon είναι 16.000 ευρώ, ενώ η τιμή του φρέσκου Tigor κυμαίνεται κοντά στα 13.000 ευρώ.