Αρκετά χρόνια πριν την επέλαση των SUV, τα μικρομεσαία σεντάν μαζί με τα χάτσμπακ, αποτελούσαν την πρώτη επιλογή για όσους ήθελαν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Γεγονός που ίσχυε και για τη Nissan, καθώς πριν παρουσιαστεί το Qashqai, κυριαρχούσε το Sunny και ο μετέπειτα διάδοχός του, το Almera. Η πρώτη του εμφάνιση πραγματοποιήθηκε το 1995, ενώ η τελευταία στις 28 Νοεμβρίου 2007. Έκτοτε, και αφού ακολούθησε η κατάργηση και του Primera το 2008, τα τετράθυρα αμαξώματα εξαφανίστηκαν από την ευρωπαϊκή γκάμα του Ιάπωνα κατασκευαστή.
Σε άλλες αγορές, αντίθετα, συνεχίζουν κανονικά μέχρι σήμερα. Το ίδιο συμβαίνει και με το Almera, το οποίο διατίθεται επίσης με το όνομα Versa στις Η.Π.Α. Στην Ταϊλάνδη (και τη Μαλαισία), ωστόσο, διατηρεί το όνομα που μάθαμε στα μέρη μας. Πριν τρεις μήνες παρουσιάστηκε η ανανεωμένη του εκδοχή, που πλέον διαθέτει και έκδοση Nismo. Βέβαια δεν μιλάμε για καθαρά σπορ μοντέλο, αλλά για ένα Almera με σπορτίφ χαρακτηριστικά. Ο επιθετικός προφυλακτήρας συνδυάζεται με splitter, στο πλάι αναλαμβάνουν οι αντίστοιχες αεροδυναμικές προσθήκες (βλέπε ποδιές), οι ζάντες φτάνουν τις 17 ίντσες, η διχρωμία αμαξώματος-οροφής δίνει άλλο αέρα, το νέο Gray Sky Pearl χρώμα επίσης, όμως ο μεγάλος πρωταγωνιστής είναι ο πίσω προφυλακτήρας, που φιλοξενεί διαχύτη και δυο κεντρικές απολήξεις για την εξάτμιση.
Στο εσωτερικό η εικόνα παραμένει όπως πριν, δηλαδή με έμφαση στους χώρους (4.495 χλστ. μήκος, 482 λίτρα πορτμπαγκάζ) και γεμάτο ομοιότητες με εκείνο του Micra, στην πλατφόρμα του οποίου βασίζεται το Almera. Όπερ εστί ότι οι πλουσιότερες εκδόσεις επωφελούνται οθόνης αφής 8 ιντσών και συστήματος πολυμέσων, αλλά και gadgets όπως η ασύρματη φόρτιση smartphone. Το Nismo προσθέτει μπάκετ καθίσματα μπροστά και δερμάτινες επενδύσεις, σε συνδυασμό με suede.
Από το σουπερμίνι της Nissan προέρχεται και ο συνδυασμός κινητήρα-μετάδοσης. Το μικρομεσαίο σεντάν κινείται από το γνωστό τρικύλινδρο 1.000άρι turbo μηχανικό σύνολο βενζίνης, ισχύος 100 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και με ροπή 152 Nm στις 2.400-4.000 σ.α.λ. Η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς γίνεται αποκλειστικά μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων Xtronic CVT, εξασφαλίζοντας μέση κατανάλωση 5,4 λίτρων/100 χλμ. (εννοείται δεν υπάρχει WLTP στην Ταϊλάνδη). Στοιχεία επιδόσεων δεν ανακοινώνονται, ωστόσο θα πρέπει να είναι λίγο πιο αργό από το Micra με τον ίδιο συνδυασμό κινητήρα μετάδοσης, που θέλει 11,1 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τερματίζει το κοντέρ στα 180 χλμ./ώρα. Αυτό που ανακοινώνεται και εντυπωσιάζει, είναι η τιμή.
Το νέο Almera εκκινεί στην Ταϊλάνδη από τις 549.000 μπλατ, τα οποία ισοδυναμούν με 14.397 ευρώ. Ούτε 14.400 ευρώ για ωραιότατο σεντάν 4,5 μέτρων, τη στιγμή που εδώ το μικρότερο Juke (Micra δεν διατίθεται πια) ξεκινά από τις 23.400 ευρώ! Το Nismo φτάνει στις 699.000 μπλατ (18.331 ευρώ), που και πάλι το καθιστούν ευκαιρία με βάση τα δεδομένα των ευρωπαϊκών τιμών.