Το γεγονός ότι όποιο αυτοκίνητο συνοδεύεται από τον χαρακτηρισμό «κλασικό» κοστολογείται στα ουράνια, δεν επιδέχεται αμφισβήτησης. Βλέπουμε κόσμο να ζητάει 20 ή 30 χιλιάδες για Peugeot 205 GTi, συνεπώς δεν προξενεί εντύπωση πως πλέον σπάνια βρίσκεις Toyota Supra MK4 κάτω από τις 100.000. Ειδικά οι JDM θεότητες των 90’s συγκαταλέγονται στα πιο αγαπημένα αντικείμενα των συλλεκτών. Το Nissan Skyline R34 πρωτοστατεί, έχοντας μια ολόκληρη βιομηχανία στημένη γύρω από την εκμετάλλευσή του.
Οι τιμές του -κατά πολλούς, τελευταίου πραγματικά- «Godzilla» πρακτικά δεν έχουν ταβάνι. Όσο καλύτερη η κατάσταση και συλλεκτική η έκδοση, τόσο πιο απίστευτα τα ποσά που αλλάζουν χέρια. Μέχρι σχεδόν 2 εκατ. δολάρια έχουμε δει να κοστολογείται ένα 34άρι, δείγμα της παράνοιας που επικρατεί γύρω από το τελευταίο GT-R συνοδευόμενο από το όνομα «Skyline». Ιδιαίτερα στις Η.Π.Α., όποιος έχει την τύχη να γράφει η άδεια κάποιου R34 το όνομά του, ετοιμάζεται να το αξιοποιήσει ως χρυσωρυχείο.
Στην Αμερική αυτοκίνητα από την Ιαπωνία που δεν εισήχθησαν ποτέ επίσημα, είναι παράνομα έως ότου συμπληρωθεί το 25ο έτος από την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας. Το Skyline R34 δεν πέρασε ποτέ κανονικά τα τελωνεία, με τα λίγα που πάτησαν αμερικανικό έδαφος να αποτελούν ανεξάρτητες (και παράνομες) εισαγωγές. Αυτό που είδαμε να πρωταγωνιστεί στο δεύτερο «Fast and the Furious», για παράδειγμα, πήρε ειδική άδεια αφού πρώτα πλήρωσε τους απαραίτητους δασμούς η Universal. Το R34, λοιπόν, παρουσιάστηκε στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου το Μάη του 1998. Τον ίδιο ακριβώς μήνα φέτος, κλείνει τα 25 του χρόνια – άρα γίνεται και επίσημα νόμιμη η εισαγωγή του, σε μια από τις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη. Και μία, αξίζει να συμπληρώσουμε, που συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό συλλεκτών, με αγάπη για τα ιαπωνικά αυτοκίνητα.
Κάπως έτσι, ολόκληρη η εμπορική σκαλωσιά που περιβάλει το Skyline έχει ενισχυθεί στο μέγιστο βαθμό. Η Top Rank Importers, εξπέρ στην εισαγωγή JDM, είδε τις δουλειές να ανθίζουν την τελευταία πενταετία, καθώς οι ετήσιες παραγγελίες εκτινάχθηκαν από 10-20 το πολύ σε πάνω από 200! Οι τιμές έχουν επίσης αυξηθεί στην Ιαπωνία -όπου οι εγχώριοι έμποροι έχουν «μυριστεί» χρήμα- από τις 40.000-50.000 σε τουλάχιστον 65.000-80.000 δολάρια. Το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, τώρα, μπορεί να μεταπωληθεί στις Η.Π.Α. για 120.000 δολάρια μίνιμουμ, την ώρα που τείνει να εξελιχθεί σε νέο στάνταρ η «200άρα». Είναι χαρακτηριστικό πως από τον «πυρετό του Skyline» θησαυρίζουν μέχρι εταιρίες αποθήκευσης, που χρεώνουν από 400 μέχρι 3.100 δολάρια το μήνα για να κρατήσουν φυλαγμένο ένα R34 έως ότου γίνει νόμιμο!