Η Toyota ετοιμάζει το GR Yaris για τα αυτόματα μονοπάτια, με μια μετάδοση που θα είναι ταχύτατη και θα δείχνει όλα της τα προσόντα στην πίστα. Το νέο κιβώτιο αναμένεται να μεγιστοποιήσει τη δυναμική του ιαπωνικού hot hatch, όπως αναφέρει ένας από τους δοκιμαστές του αυτοκινήτου.
Ο Hiroaki Ishiura μίλησε στην εφημερίδα της Toyota για την εμπειρία του από το νέο κιβώτιο, ανοίγοντάς μας την όρεξη. Σύμφωνα με τον Ishiura, το Direct Automatic Transmission (DAT) όχι μόνο είναι ταχύτερο στις αλλαγές από το χειροκίνητο, αλλά στην ουσία προβλέπει τη σχέση που θέλει να επιλέξει ο οδηγός! Όπως καταθέτει ο Ιάπωνας οδηγός αγώνων: «Κλειδώνει από τη στιγμή που αρχίζεις να κινείσαι, ανταποκρινόμενο γραμμικά στις εντολές του γκαζιού και επιτρέποντας στον οδηγό να κόβει δέκατα από το γύρο πίστας, δίχως να το καταλαβαίνει. Στο φρενάρισμα, για παράδειγμα, κατεβάζει “σφαίρα” ταχύτητες, σκεπτόμενο από πριν την έξοδο της στροφής και την τοποθέτηση του μοτέρ στο φάσμα μέγιστης απόδοσης. Περιμένει, δηλαδή, από πριν την επιτάχυνση. Προβλέπει τις ενέργειες, κοινώς, όπως κάνει και ο οδηγός».
Στην ουσία, αυτό που λέει ο Ishiura είναι ότι το νέο κιβώτιο αντιλαμβάνεται εκ των προτέρων ποια σχέση θα θελήσει ο οδηγός, σαν να βλέπει το δρόμο ή τη χάραξη της πίστας μπροστά του. Αναλόγως του πόσο δυνατά πατάει το φρένο ή το γκάζι, το DAT «προφορτίζει» τη μετάδοση και εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο στις αλλαγές. Οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο για κλασική διάταξη μετατροπέα ροπής, σαν αυτό που χρησιμοποιούν κατά κόρον τα Lexus, με τις απαραίτητες αλλαγές και προσθήκες σε λογισμικό, προγράμματα λειτουργίας και τα λοιπά. Το νέο κιβώτιο και τα 300 άλογα αναμένεται να κάνουν ντεμπούτο σε μια ειδική, κορυφαία και περιορισμένης παραγωγής έκδοση, που θα φέρει επίσης αναβαθμίσεις στο πλαίσιο, τις αναρτήσεις και τα φρένα. Στη συνέχεια οι περισσότερες αλλαγές θα περάσουν και στο facelifted GR Yaris, με κυριότερη εκείνη την εναλλακτική του αυτόματου κιβωτίου.