Οι αυστηρές νομοθεσίες και τα αντικίνητρα για τα αυτοκίνητα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης κάνουν αυτό, που θα έπρεπε να περιμένουν όσοι τα εφαρμόζουν: το ακριβώς αντίθετο από ό,τι είναι το ζητούμενο. Διαπίστωση που κάνουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, με την Toyota να υπογραμμίζει την αναποτελεσματικότητα των εν λόγω μέτρων.
Ο επικεφαλής επιστήμονας του Ινστιτούτου Ερευνών της Toyota, Gill Pratt, μίλησε σε συνέδριο στη Χιροσίμα, λίγο πριν τη σύνοδο κορυφής των G7. Ο Pratt τόνισε ότι ναι μεν οι επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών έλκουν μερίδα του αγοραστικού κοινού, αλλά σε πολλές περιπτώσεις οι περιορισμοί και οι απαγορεύσεις στα θερμικά αυτοκίνητα που τις συνοδεύουν, γυρίζουν «μπούμερανγκ». Φαινόμενο που οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, με πρώτη και κυριότερη την αντιδραστική φύση του ανθρώπου. Αυτό το «ντε και καλά» να αλλάξει κάποιος το αυτοκίνητό του, δηλαδή, πολλούς τους κάνει να «μουλαρώνουν» και να μην κοιτάνε καν την επιλογή ενός EV, παρότι μπορεί να έχουν την οικονομική δυνατότητα να το αποκτήσουν.
Ο Pratt δήλωσε πως ο καλύτερος τρόπος για την αποτελεσματική μετάβαση σε μια πιο καθαρή κινητικότητα, είναι η επέκταση χρήσης της τεχνολογίας των Μ.Ε.Κ. μέσω των υβριδικών συστημάτων και των εναλλακτικών καυσίμων. Η Toyota ηγείται της αυτοκίνησης σε αμφότερους τους τομείς, καθώς ήδη βρίσκεται σε προχωρημένο επίπεδο η καύση υδρογόνου από θερμικά μοτέρ, με τα Corolla και GR Yaris H2 να κατεβαίνουν μέχρι σε αγώνες. Παράλληλα, ο Αμερικανός επιστήμονας έθεσε ζήτημα ετοιμότητας σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, ακόμα και από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Το επιχείρημά του; Οι περιορισμοί σε πρώτες ύλες, ειδικά για την κατασκευή μπαταριών.
«Κάποια στιγμή οι περιορισμοί θα ξεπεραστούν, αλλά για πολλά χρόνια θα τους έχουμε στην κατασκευή των μπαταριών και τη δόμηση δικτύων φόρτισης. Εν τέλει οι μπαταρίες και οι φορτιστές θα απαντώνται εν αφθονία. Αλλά μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το επίπεδο, θα χρειαστεί να περάσουν δεκαετίες».