Η Toyota σε μια εκδήλωση με θέμα την ηλεκτροκίνηση και τις μπαταρίες των νέων ηλεκτρικών μοντέλων, ανακοίνωσε πως εξελίσσει μια νέα τεχνολογία που θα καθιστά τις μπαταρίες των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων πιο ανθεκτικές.
Για την ακρίβεια ο στόχος που έχουν θέσει οι ιθύνοντες της ιαπωνικής μάρκας αφορούν το επερχόμενο Toyota bZ4X, ενώ θα εφαρμοστεί και στα επόμενα ηλεκτρικά. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η νέα τεχνολογία που εκπονεί η Toyota θα επιτρέπει να διατηρείται η χωρητικότητα των μπαταριών ακόμα και μετά από 10 χρόνια χρήσης στο 90%. Πιο απλά, ένα αυτοκίνητο που έχει αυτονομία 500 χλμ. όταν είναι καινούργιο, μετά από 10 έτη κανονικής χρήσης θα μπορεί να διανύσει 450 χλμ. με μια φόρτιση, αποτυπώνοντας έτσι την αφοσίωση της μάρκας στην αξιοπιστία που προσφέρει με τα μοντέλα της. Με τα μέχρι τώρα στοιχεία τα υβριδικά μοντέλα της Toyota (όπως π.χ. το C-HR), καταφέρνουν να διατηρήσουν το 75-80% της αρχικής χωρητικότητας. Το plug-in υβριδικό Prius 1ης γενιάς φαίνεται να διατηρεί το 50-55%, με το ποσοστό αυτό να ανεβαίνει στο 65% για τη 2η γενιά, όπως αποτυπώνεται και στο γράφημα παρακάτω. Να σημειωθεί ότι τώρα οι περισσότερες εταιρείες δίνουν εγγύηση μπαταρίας 8 ετών για τουλάχιστον το 70% της αρχικής ικανότητας φόρτισης.
Μέχρι και τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, η Toyota δεν είχε ανακοινώσει τον τρόπο με τον οποίο θα κατόρθωνε να πετύχει αυτό το στόχο, μιας και υπάρχουν διάφορες πρακτικές. Αρχικά βελτιώνοντας τη χημική σύσταση της μπαταρίας και εν συνεχεία με την κατάλληλη διαχείριση των θερμοκρασιών που αναπτύσσονται εντός της, ώστε τα στοιχεία της να παραμένουν σε καλή κατάσταση σε βάθος χρόνου. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες η Toyota φαίνεται πως έχει εμβαθύνει αρκετά στο θέμα, αφού τώρα εργάζεται πάνω σε νέους αισθητήρες θερμοκρασίας για κάθε στοιχείο της μπαταρίας και παράλληλα έχει ανεβάσει κατά πολύ τις απαιτήσεις ποιότητας των κυψελών της μπαταρίας με σκοπό να αποτρέψει πιθανά ελαττώματα.