Όχι ακριβώς οι λέξεις που θα ήθελε να ακούει μια εταιρία από τη μητρική, όμως αυτή είναι η άποψη της Toyota Αμερικής για την Lexus.
O νέος CEO της ιαπωνικής φίρμας στις Η.Π.Α., Ted Ogawa, ρωτήθηκε μεταξύ άλλων για την ανταγωνιστικότητα και το μέλλον της Lexus. Και τα λόγια του, προανήγγειλαν πολλές αλλαγές: «Αυτή τη στιγμή, έχουμε υπό εξέλιξη του facelift του LS, τον διάδοχο του IS και ένα μικρό crossover, που θα βασίζεται στο νέο Yaris Cross. Όμως η Lexus χρειάζεται πολλές αλλαγές για να παραμείνει ανταγωνιστική. Μια από τις πιο βασικές, είναι ο κύκλος ζωής των μοντέλων και ο ρυθμός ανανέωσης. Πέρσι, παρουσιάσαμε μόλις ένα νέο μοντέλο. Το LC Convertible. Οι αντιπροσωπείες και η εικόνα της φίρμας, χρειάζονται περισσότερες πρεμιέρες».
Διαβάστε επίσης: 31 χρόνια Lexus: To κερδισμένο στοίχημα της Toyota
Οι προβληματισμοί του Ogawa επικεντρώνονται περισσότερο σε δυο μοντέλα: τα IS και GS. Η 4η γενιά του GS βρίσκεται στην παραγωγή από το 2011, με ένα facelift το 2015. Εμπορικά δεν τα πηγαίνει καθόλου καλά, έχοντας αποσυρθεί ήδη από την ευρωπαϊκή αγορά και όντας έτοιμο για ολική συνταξιοδότηση τον προσεχή Αύγουστο. H περίπτωσή του δεν αποτελεί τόσο πρόβλημα, καθώς το ελαφρώς μικρότερο ES έχει αναλάβει να το διαδεχθεί (η 7η γενιά του παρουσιάστηκε το 2018) στην κατηγορία των σεντάν, ενώ υπάρχουν τα NX και RX να απευθύνονται στους αγοραστές των πολυτελών crossover. To ΝΧ ωστόσο, βρίσκεται μαζί μας από το 2014. Και δεν έχουμε αναφερθεί στο θέμα του IS.
Το ιαπωνικό μεσαίο μάχεται στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία των πολυτελών σεντάν, κόντρα στη γερμανική τριανδρία Audi A4/BMW Σειρά 3/Mercedes C-Class. Από αυτά, η πιο παλιά είναι η C-Class (2014), που ωστόσο ετοιμάζεται για ανανέωση. Το A4 B9 λανσαρίστηκε το 2016 και μόλις πριν λίγο καιρό φρεσκαρίστηκε, ενώ η BMW παρουσίασε την ολοκαίνουργια G20 το 2019. Το IS αντίθετα, συνεχίζει από το 2013 με ενδιάμεσο σταθμό ένα facelift το ’16.
Δείτε ακόμα: Το ουρλιαχτό του Lexus LFA στο δυναμόμετρο (+video)
Το γήρας εμφανίζεται ακόμα πιο έντονα στα δυο μεγάλα SUV της Lexus. Αμφότερα τα GX και LX (αριστερά και δεξιά αντίστοιχα) βασίζονται στο Land Cruiser του 2007, έχοντας να αντιμετωπίσουν όχι μόνο τα υπερσύγχρονα Audi Q7, BMW X5/X7, Mercedes GLE/GLS/G-Class, αλλά και ολοκαίνουργια αμερικανικά SUV όπως τα Cadillac Escalade και Lincoln Navigator.
Διαβάστε επίσης: Lexus RC F Track Edition vs M4, M3 και C 63 (+video)
«Υπάρχει θέμα με τον ρυθμό ανανέωσης. Έχουμε ποιοτικά προϊόντα, αλλά όταν ο κόσμος βλέπει να μένουν ίδια τη στιγμή που όλοι οι ανταγωνιστές παρουσιάζουν κάτι καινούργιο, ερχόμαστε σε μειονεκτική θέση. Συν το γεγονός ότι οι αντιπροσωπείες γερμανικών αυτοκινήτων ακολουθούν επιθετική τιμολογιακή πολιτική, με γενναίες εκπτώσεις και παροχές».