Αυξάνονται και πληθύνονται οι φωνές κατά της ηλεκτροκίνησης, ενόσω ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία (και η κοινωνία) οδεύει ολοταχώς για τον πλήρη εξηλεκτρισμό των μετακινήσεων. Η Toyota ήταν από τους πρώτους κατασκευαστές που διατύπωσαν μια άλλη άποψη, άσχετα αν στη συνέχεια αναγκάστηκε να παρουσιάσει EV λόγω «γραφειοκρατίας» (νόρμες για εταιρικούς στόχους στις εκπομπές CO2, απαγορεύσεις θερμικών σε συγκεκριμένες αγορές κλπ). Και συνεχίζουν να τη διατυπώνουν, δια στόματος του προέδρου τους μάλιστα.
Ο Akio Toyoda μίλησε για το μέλλον της αυτοκίνησης και τις εναλλακτικές στα κινητήρια σύνολα, τονίζοντας πως η ηλεκτρική -και ειδικά η επιβολή της, όπως πάει σε πολλές περιπτώσεις- δεν είναι ούτε μονόδρομος, ούτε κυριότερα η ενδεδειγμένη λύση: «Με ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους στον κόσμο να ζουν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, ο περιορισμός των επιλογών και της ικανότητάς τους να ταξιδεύουν φτιάχνοντας ακριβά αυτοκίνητα δεν είναι η απάντηση». Στη συνέχεια τόνισε ότι η απόφαση για τους τύπους οχημάτων θα πρέπει να λαμβάνεται από τους πελάτες και όχι από ρυθμιστικούς ή πολιτικούς λόγους. «Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης σίγουρα θα παραμείνουν», δήλωσε με αυτοπεποίθηση ο Toyoda, αν και παραμένει ασαφές εάν αναφερόταν σε πωλήσεις νέων αυτοκινήτων ή οχήματα που ήδη κυκλοφορούν.
Το μέγιστο «κεφάλι» του ιαπωνικού κολοσσού εξέφρασε την πεποίθηση πως μελλοντικά, οι πωλήσεις EVs δεν θα ξεπερνούν το 30% του συνόλου. Το υπόλοιπο 70%, σύμφωνα με τον Toyoda, θα αποτελεί πεδίο εμπορικής μάχης μεταξύ υβριδικών, υδρογονοκίνητων (είτε με κινητήρες που καταναλώνουν H2, είτε με κυψέλες καυσίμων) και κλασικών Μ.Ε.Κ. Εξ ου και κρίνει απαραίτητη την εξασφάλιση διαφορετικών επιλογών στο αγοραστικό κοινό, ενάντια στον πλήρη εξηλεκτρισμό που προκρίνουν πολλοί κατασκευαστές και ακόμα περισσότεροι νομοθέτες.