Η Toyota άργησε να πατήσει γκάζι στον αγώνα της ηλεκτροκίνησης, αλλά ήταν να μη το πάρει απόφαση. Οι Ιάπωνες ρίχνουν στη μάχη των πωλήσεων το εξ ολοκλήρου νέο bZ4X, ένα μεσαίο SUV μήκους 4.690 χλστ., έτοιμο να κατακτήσει την Ευρώπη.
Κατασκευασμένο στη νέα πλατφόρμα της εταιρείας για ηλεκτρικά, που ονομάζεται eTNGA, το bZ4X είναι το πρώτο σε μια σειρά νέων μοντέλων bZ (Beyond Zero). Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, έχει αιχμηρό σχεδιασμό με ακμές σε όλες τις διαστάσεις του, που δύσκολα θα αφήσει κάποιον ασυγκίνητο. Σηματοδοτεί επίσης για τη φίρμα, το ντεμπούτο ενός νέου συστήματος τετρακίνησης που χρησιμοποιεί μεμονωμένους ηλεκτρικούς κινητήρες στον μπροστινό και τον πίσω άξονα για να προσφέρει μεγάλες δυνατότητες ευελιξίας όταν η κατάσταση… ζορίζει.
EVauto.gr: Το νέο site για την ηλεκτροκίνηση!
Χάρη στα αποδοτικά μοτέρ και τη διαχείριση ενέργειας, τα επίσημα, αναγνωρισμένα στοιχεία WLTP δείχνουν ότι το προσθιοκίνητο μοντέλο επιτυγχάνει αυτονομία έως και 516 χλμ. με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία των 71,4 kWh και με κατανάλωση 14,3 kWh/100 χλμ. ή 7,0 χλμ./kWh. Για το τετρακίνητο bZ4X, η αυτονομία που ανακοινώνεται μειώνεται στα 470 χλμ. με κατανάλωση 15,8 kWh/100 χλμ. ή 6,3 χλμ./kWh.
Το Toyota bZ4X με κίνηση μπροστά τροφοδοτείται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 204 ίππων και 265 Nm ροπής, επιτυγχάνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Το 4κίνητο έχει ισχύ 296 ίππων και 336 Nm ροπής, καλύπτει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ. και η τελική παραμένει στα 160 χλμ./ώρα.
Το καλύτερο, όμως, σας το αφήσαμε για το τέλος: Η μακροζωία της μπαταρίας μπορεί να φτάσει το ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα! Σωστά καταλάβατε. Πώς γίνεται αυτό; Η Toyota δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους του bZ4X να επιλέξουν ένα προαιρετικό πρόγραμμα εκτεταμένης φροντίδας, το οποίο εγγυάται για το 70% της χωρητικότητας της μπαταρίας έπειτα από 10 χρόνια ή 1.000.000 χλμ.!
Οι παραδόσεις των αυτοκινήτων αρχίζουν στην Ευρώπη το καλοκαίρι.