H Toyota ανακοίνωσε όλες τις πληροφορίες και έδωσε στη δημοσιότητα νέες και εντυπωσιακές φωτογραφίες με το GR Yaris να μην… ισιώνει και να καπνίζει τα λάστιχά του. Σίγουρα πολλοί θα ήθελαν να βρίσκονται στο τιμόνι του και να σπάνε τα όρια της πρόσφυσης, όμως προς το παρόν θα αρκεστούμε στις εικόνες.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Toyota Yaris 1.5 λτ. Dynamic Force 125 HP
Το μικρό ιαπωνικό υπερόπλο έχει τεράστιες διαφορές με τα υπόλοιπα Yaris, αφού εκτός από το ότι είναι 3θυρο, πατάει και σε διαφορετική πλατφόρμα. Το μισό τμήμα είναι «χτισμένο» στην πλατφόρμα GA-B του νέου Yaris, όμως το πίσω προέρχεται από την πλατφόρμα GA-C που χρησιμοποιούν τα μοντέλα Corolla και C-HR. Επίσης, έχει γίνει χρήση ελαφριών υλικών, όπως αλουμινίου και ανθρακονήματος. Το μήκος του φτάνει τα 3.995 χλστ. (+55 χλστ.), το μεταξόνιο έχει παραμείνει στα 2.560 χλστ., το ύψος έχει μειωθεί κατά 45 χλστ. (1.455 χλστ.) και το πλάτος έχει μεγαλώσει κατά 60 χλστ. (1.805 χλστ.).
Δείτε ακόμα: Ποια σφάλματα έχει το νέο Toyota Yaris;
Το GR Yaris περιλαμβάνει τη νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση GR-FOUR με τα τρία διαφορετικά οδηγικά προφίλ (Normal, Track και Sport) για διαφορετική κατανομή της ροπής εμπρός/πίσω, ανάλογα τις συνθήκες και ορέξεις του οδηγού. Στο Track mode η ροπή μοιράζεται 50:50, στο Sport mode είναι πιο πολύ πισωκίνητο (30:70) και στο Normal mode κατανέμεται στο 60:40. Επίσης, για να επιτευχθεί το επιθυμητό επίπεδο ακαμψίας αυξήθηκαν κατά 259 τα σημεία συγκόλλησης (σε σχέση με τα απλά Yasris), φτάνοντας τα 4.175 συνολικά. Πολλές αλλαγές έχουν γίνει ακόμα στο τιμόνι με τις μόλις 2,36 στροφές από άκρη σε άκρη και στα φρένα με τις τετραπίστονες αλουμινένιες δαγκάνες εμπρός (356 χλστ. δίσκοι) και στις διπίστονες πίσω (297 χλστ. δίσκοι). Το GR Yaris πατάει σε ελαστικά 225/40 R18, ενώ όσον αφορά τις αναρτήσεις, στη θέση του πίσω ημιάκαμπτου άξονα έχουν τοποθετηθεί διπλά ψαλίδια.
Δείτε ακόμα: Γεμάτο σπορ στοιχεία το νέο Toyota C-HR GR Sport
Ο 3κύλινδρος, 12βάλβιδος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.618 κ.εκ. πληροί τους κανονισμούς Rally 2 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (πρώην R5). Η απόδοσή του φτάνει τους 261 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και τα 360 Nm ροπής στις 3.000-4.600 σ.α.λ. Το βάρους 1.280 κιλών GR Yaris πετυχαίνει αναλογία βάρους/ισχύος 4,9 κιλά/ίππο, εξασφαλίζοντας ταχύτατες επιδόσεις. Με το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,5 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Τέλος, η μεικτή κατανάλωση είναι 8,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 186 γρ./χλμ.
Το Toyota GR Yaris πωλείται στην Ελλάδα σε τιμές που ξεκινούν από 42.670 ευρώ.