Το θωρηκτό Rolls-Royce του Δημήτρη Μελισσανίδη

Ο Δημήτρης Μελισσανίδης δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους ανθρώπους στον χώρο της ελληνικής (και όχι μόνο) ναυτιλίας, μπροστάρης των Ελλήνων επιχειρηματιών (πρώην μεγαλομέτοχος στον ΟΠΑΠ, μεταξύ άλλων) και φυσικά, πρόεδρο της ΠΑΕ ΑΕΚ. Αυτό που δεν ξέρουν πολλοί, ωστόσο, είναι ότι πριν τα καράβια και το ποδόσφαιρο, ο «Τίγρης» δραστηριοποιείτο στον χώρο του αυτοκινήτου. Για την ακρίβεια, από εκεί ξεκίνησε την καριέρα του! Από σχολή οδήγησης ξεκίνησε, οπότε απολύτως λογική η «αρρώστια» του για τα αυτοκίνητα – στη συλλογή των οποίων, δε, προστέθηκε μια Rolls-Royce Cullinan.

Ο ισχυρός άνδρας της ΑΕΚ χάρισε στη βρετανική εταιρία τη μία και μοναδική της πώληση στην Ελλάδα πέρσι, αποκτώντας το υπερπολυτελές «θωρηκτό» τον Οκτώβρη. Η Cullinan έρχεται να πάρει θέση σε μια αξιοζήλευτη μάζωξη συλλεκτικών τετράτροχων, που περιλαμβάνει από αυθεντικό Willy’s Jeep και CadillacChevrolet της δεκαετίας του 30, μέχρι αυτοκίνητα που οδηγούσαν ο Ελβις Πρίσλεϊ, η Μαρία Κάλας και ο Σταύρος Νιάρχος. Η Cullinan προφανώς δεν μπορεί να τα συναγωνιστεί σε ιστορικότητα, αλλά μπορεί να περηφανεύεται πως τα επισκιάζει όλα σε παράστημα. Για αυτοκίνητο 5.341 χλστ. μιλάμε εξάλλου, με το πλάτος στα 2.164 χλστ. και το ύψος στα 1.837 χλστ, την ώρα που το μεταξόνιο αγγίζει τα 3,3 μέτρα (3.295 χλστ.).

Η βάρους 2.660 κιλών Rolls αξιοποιεί έναν twinturbo V12 6.75 λίτρων για την κίνησή της, απόδοσης 571 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και 850 Nm μόλις από τις 1.600 σ.α.λ. Ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης φροντίζουν για την κατανομή της ισχύος, εξασφαλίζοντας παράλληλα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δλ. και ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική 250 χλμ./ώρα. H μέση τιμή της κατανάλωσης ξεπερνά τα 15 λίτρα/100 χλμ., ενώ τα 341 γρ.CO2/χλμ. επιφέρουν τέλη 971,85 ευρώ, αλλά πιστεύουμε ελάχιστα ενδιαφέρουν τον «Τίγρη». Το κόστος αγοράς, αντίθετα, λογικά θα τον έβαλε σε κάποιες σκέψεις.

Η Cullinan ξεκινά στη Μεγάλη Βρετανία από τις 250.000 λίρες, που ισοδυναμούν με 291.414 ευρώ. Οι πλουσιότερες εκδόσεις, φορτωμένες με έξτρα, μπορούν να ξεπεράσουν και τις 400.000 λίρες (466.328 ευρώ). Άγνωστο ποια επέλεξε ο Μελισσανίδης, αλλά κάτω από 290.000 ευρώ σίγουρα δεν έδωσε. Ακούγεται μάλιστα πως το αυτοκίνητο είναι ειδική παραγγελία, αλεξίσφαιρο και με πολλά σχετικά «κομφόρ» (σύστημα ενδοεπικοινωνίας, ειδικά ελαστικά και τροχούς, σειρήνες κλπ), αγγίζοντας το μισό εκατομμύριο ευρώ σε κοστολόγιο!

Get it on Google Play Download on the App Store