Το όνομα της Toyota είναι άμεσα συνδεδεμένο με το επί σειρά δεκαετιών δημοφιλέστερο μοντέλο της, το Corolla, όμως ψηλά σε πωλήσεις βρίσκεται εδώ και χρόνια και το Yaris. Ειδικά στην Ελλάδα, το μικρό Toyota είναι ο απόλυτος κυρίαρχος των πωλήσεων. Πορεία που αναμένεται να συνεχίσει και το διάδοχο μοντέλο, που θα κυκλοφορήσει στους δρόμους από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Δείτε ακόμα: Πως είναι το φθηνότερο Toyota Yaris των 13.770 ευρώ;
Ωστόσο, το Yaris που διατίθεται σε άλλα μέρη του κόσμου, όπως στη Λατινική Αμερική, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το Ευρωπαϊκό ή το Ιαπωνικό μοντέλο. Μάλιστα πωλείται και σε σεντάν έκδοση, αφού τέτοιου τύπου αμαξώματα έχουν ζήτηση στη Νότιο Αμερική. Το εικονιζόμενο «Βραζιλιάνικο» Yaris απέχει πολύ από τα αισθητικά πρότυπα της Γηραιάς Ηπείρου και σίγουρα ένα τέτοιο μοντέλο δεν θα είχε εμπορικό ενδιαφέρον στις ευρωπαϊκές αγορές.
Το εμπρός άκρο του, μοιάζει εν μέρει στο σχεδιασμό της μάσκας με το προγενέστερο RAV4, ενώ γενικότερα δεν δείχνει κομψό και θυμίζει παλαιότερης κοπής αυτοκίνητα. Το αμάξωμα του λατινοαμερικάνικου Yaris έχει μήκος 4.145 χλστ. (3.940 χλστ. το νέο ευρωπαϊκό Yaris) και 4.425 χλστ. το σεντάν, πλάτος 1.730 χλστ., ύψος 1.490 χλστ. και μεταξόνιο 2.500 χλστ. Σύγχρονα στοιχεία διαθέτει το εσωτερικό του, αν και πάλι το «δικό μας», νέο Yaris είναι πολύ πιο μοντέρνο. Στο ταμπλό του κυριαρχεί η κεντρική κονσόλα με τα κάθετα ασημί διακοσμητικά και την οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 7 ιντσών. Έμφαση έχει δοθεί στους χώρους για τους επιβάτες (επίπεδο δάπεδο χωρίς κεντρικό τούνελ), όπως επίσης για τις αποσκευές (315 λτ. το 5θυρο και 473 λτ. το σεντάν).
Δείτε ακόμα: Έχετε δει τα κινεζικά Toyota Yaris;
Για την κίνηση του Toyota Yaris που πωλείται στη Λατινική Αμερική υπάρχουν δύο μηχανικά σύνολα βενζίνης/αιθανόλης συνδυασμένα με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή CVT και καθόλου υβριδικά μοτέρ. Στη βάση της γκάμας τοποθετείται ο κινητήρας 1.3 λτ. Dual VVT-i, ισχύος 94 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. (101 PS με αιθανόλη) και 123 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. (127 Nm με αιθανόλη). Η ισχυρότερη έκδοση είναι η 1.5 λτ. Dual VVT-i με τους 105 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. (110 PS με αιθανόλη) και με 140 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. (146 Nm με αιθανόλη). Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες ή επιδόσεις δεν ανακοινώνονται για αμφότερα μηχανικά σύνολα.
Οι τιμές του ξεκινούν από 68.490 ρεάλ Βραζιλίας για το 1.3 λτ. (σημερινή ισοτιμία 10.747 ευρώ) και από 78.690 ρεάλ το 1.5 λτ. (12.348 ευρώ). Στο βασικό εξοπλισμό του περιλαμβάνονται VSC, μετωπικοί αερόσακοι, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα, ρυθμιζόμενο σε ύψος τιμόνι και κάθισμα οδηγού, air condition κ.λπ.
Δείτε ακόμα: Νέο μεσαίο ηλεκτρικό SUV σε τιμή Toyota Yaris