Τα αυτοκίνητα βελτιώθηκαν τα τελευταία χρόνια σημαντικά σε τεχνολογία, συστήματα ασφαλείας, επιδόσεις, κατανάλωση, ρύπους και σε πολλούς ακόμα τομείς, ενώ έχουν πάρει και αρκετούς… πόντους σε διαστάσεις. Πλέον τα περισσότερα μικρά χάτσμπακ μετρούν κοντά στα 4 μέτρα και άνω μήκος, όσο είχαν παλαιότερα τα μικρομεσαία.
Ευτυχώς όμως, η άνοδος των SUV βελτίωσε σημαντικά την πρακτικότητα και τους χώρους, αφού ένα μικρό SUV για παράδειγμα με μήκος κοντά στα 4,2 μέτρα, είναι ευρύχωρο. Βέβαια, όσοι θέλουν μεγαλύτερες ανέσεις να προσανατολιστούν στα μικρομεσαία και μεσαία μοντέλα.
Ωστόσο, πριν από 24 χρόνια, το μακρινό πλέον 1998, ένα ριζοσπαστικό πολυχρηστικό αυτοκίνητο με αμφιλεγόμενη αισθητική, προσέφερε μεγάλες ανέσεις για έξι επιβάτες, σε μήκος αμαξώματος μόλις 3.995 χλστ. (4,1 μ. είναι το νέο Dacia Sandero). Φυσικά, αναφερόμαστε στο Fiat Multipla, το οποίο έμεινε στην ιστορία για αρκετούς, ως ένα από τα πιο άσχημα αυτοκίνητα. Το 2004 άλλαξε πολύ σχεδιαστικά, μοιάζοντας από μπροστά σαν ένα μεγαλύτερο Fiat Idea, αν και πάλι ήταν κάπως αλλόκοτο.
Όσοι όμως έμπαιναν στο εσωτερικό του εντυπωσιάζονταν με τους χώρους, την πρακτικότητα και την εξαιρετική ορατότητα. Το Multipla μπορούσε να μετακινήσει με χαρακτηριστική άνεση 6 επιβάτες στις δύο σειρές των 3+3 θέσεων. Παρά το πολύ μικρό του μήκος, διέθετε αναλογικά μεγάλο πλάτος (1.871 χλστ.), ύψος (1.670 χλστ.) και μεταξόνιο (2.667 χλστ.). Επίσης, η καμπίνα του παρείχε πάρα πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης, χάρη στα αναδιπλούμενα, συρόμενα και αφαιρούμενα πίσω καθίσματα και στο εντελώς επίπεδο δάπεδο (χώρος αποσκευών από 430 λτ.).
Ασυνήθιστος ήταν και ο σχεδιασμός στο ταμπλό του με τις πολλές φανερές και κρυφές θήκες. Ο πίνακας οργάνων μαζί με χειριστήρια και τους αεραγωγούς, ήταν όλα ενσωματωμένα σε μια ενιαία και ψηλά τοποθετημένη κονσόλα, μαζί και με το λεβιέ ταχυτήτων. Τότε δεν υπήρχε το ηλεκτρικό χειρόφρενο, οπότε για να χωρέσει κάπου τοποθετήθηκε αριστερά από το κάθισμα του οδηγού.
Εκμεταλλευόμενο τα πολύ φαρδιά μετατρόχια, το μακρύ μεταξόνιο και τις ανεξάρτητες αναρτήσεις με τη σφιχτή ρύθμιση, το Multipla πάταγε πολύ καλά στο δρόμο. Ο μοναδικός κινητήρας βενζίνης που «φορούσε», ήταν ο 1.600άρης των 103 ίππων και 144 Nm ροπής (υπήρχε και ντίζελ 1.9 λτ. 105 HP και 200 Nm). Το μηχανικό αυτό σύνολο έκανε αρκετό θόρυβο και ήταν λαίμαργο σε καύσιμο, ωστόσο λόγω των κοντών 5 ταχυτήτων, είχε το απαραίτητο νεύρο (0-100 χλμ./ώρα σε 12,6 δλ.).