Το Toyota Corolla είναι το πιο επιτυχημένο μοντέλο στα χρονικά της αυτοκίνησης. Πασίγνωστο για την εμπορικότητά του, αλλά και διάφορες σπορ εκδόσεις που ανά την πάροδο των ετών έκαναν την εμφάνισή τους. Μερικές εξίσου διαδεδομένες, όπως το T-Sport, άλλες σαφώς λιγότερο (βλέπε Axio GT με κινητήρα 1.5 τούρμπο). Μια έκδοση όμως είναι η πιο σπάνια. Για την ακρίβεια, τόσο σπάνια που ακόμα και στελέχη της εταιρίας δεν γνωρίζουν!
H έβδομη γενιά του μικρομεσαίου από το Αΐτσι είναι από τις πιο σημαντικές στην πορεία του. Εντελώς καινούργια και εκσυγχρονισμένη σε σχέση με το προηγούμενο E90, το Corolla E100 παρουσιάστηκε το 1991 και έφερε το ιδιαίτερο γνώρισμα της 5θυρης έκδοσης Liftback, μαζί με τα παραδοσιακά χάτσμπακ και σεντάν. Πούλησε πάνω από 7 εκατομμύρια αντίτυπα μέχρι το 1998 και συνιστά ένα εκ των δημοφιλέστερων Toyota παγκοσμίως. Ποιος να το έλεγε πως σε αυτή τη γενιά, ανήκει και ένα από τα σπανιότερα!
Δείτε ακόμα: Νέο Toyota Corolla Sedan GR Sport
Το 1994 οι Ιάπωνες ήθελαν την ομολογκασιόν για το αγωνιστικό Corolla JTCC. Κάτι που σήμαινε πως έπρεπε να κατασκευάσουν μια έκδοση δρόμου, που θα ήταν παραπλήσιων προδιαγραφών με αυτό (εδώ σε μάχη με την BMW 318i)
Εμφανισιακά μπορεί να μην γέμιζε το μάτι, με μόνες διαφορές σε σχέση με τα 1.300άρια τις 15άρες ζάντες TRD Type-FT και τα ελαστικά Yokohama Grandprix M5, τη χαμηλότερη κατά 20 χλστ. απόσταση από το έδαφος, την διπλή απόληξη της εξάτμισης και την διακριτική αεροτομή στην πόρτα του πορτμπαγκάζ. Στο εσωτερικό οι αλλαγές ήταν ακόμα λιγότερες, με το τιμόνι της TRD, τον λεβιέ με το shortshift και τα bucket Prinz P200 της Konig να δίνουν στον οδηγό την εντύπωση του ιδιαίτερου.
Κάτω από το μετριοπαθές αμάξωμα, πάντως, το TRD 2000 «μύριζε» πολύ περισσότερο πίστα. Πέρα από την ανάρτηση και τα φρένα της Toyota Racing Development, υπήρχε μηχανικό μπλοκέ, τετράφτερος συμπλέκτης και ενισχυμένο κιβώτιο, προκειμένου να αξιοποιείται στο έπακρο ο 3S-GE. Ο 2λιτρος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος απέδιδε 180 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. (κόφτης στις 7.800 σ.α.λ.) και 186 Nm στις 4.800 σ.α.λ., προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και τελική 220 χλμ./ώρα. Εν ολίγοις, το ειδικό Corolla ήταν πιο γρήγορο από όλες τις Celica 5ης γενιάς, πλην GT-Four! Το κακό για το ίδιο έγκειται στο γεγονός πως ήταν και ακριβότερο, συμπεριλαμβανομένης της τετρακίνητης τούρμπο.
Διαβάστε επίσης: Γνωρίζετε το Nissan Almera 1.6 λτ. 200 PS; (+video)
Το αρχικό σχέδιο της Toyota ήθελε την κατασκευή 100 κομματιών, για την εξασφάλιση της έγκρισης τύπου. Κάτι που αναγκαστικά, έπρεπε να γίνει. Το να βρουν αγοραστή για αυτά, ήταν άλλο θέμα. Όταν παρουσιάστηκε, το Corolla TRD 2000 κόστιζε 3.350.000 γεν. Με σημερινά χρήματα, μιλάμε για πάνω από 50.000 ευρώ! Η τότε άρτι παρουσιασθείσα Celica GT-Four ST205 ξεκινούσε από τα 3.290.000 γεν (κοντά στις 48.000 ευρώ σήμερα).
Διαβάστε επίσης: Πώς στέκεται το Toyota GR Yaris δίπλα στην Celica GT-Four;
Ακόμα και για τα δεδομένα των JDM ειδικών εκδόσεων, το Corolla κρίθηκε εξωφρενικά ακριβό. Κατά συνέπεια, πουλήθηκαν μόλις 10! Τα υπόλοιπα 90 διανεμήθηκαν στους μηχανικούς και τους οδηγούς των ομάδων, που συμμετείχαν στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Η Toyota πάντως τη δουλειά της την έκανε. Κατέκτησε το πρωτάθλημα Κατασκευαστών με τεράστια διαφορά μπροστά από τις BMW και Opel, ενώ 2 οδηγοί της (Masanori Kesiya και Tom Kristensen) κατέλαβαν τις 2 πρώτες θέσεις στο Οδηγών, με τον Ιάπωνα να παίρνει τον τίτλο. Συν τοις άλλοις, δημιούργησε ένα υπερ-σπάνιο μοντέλο αποκλειστικά για γνώστες.
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε το σπάνιο τούρμπο Toyota Corolla Sportivo;