Όσο περνούν τα χρόνια, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες εμφάνισης βλαβών σε ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα ανεβαίνουν και τα κόστη συντήρησης. Αν όμως πέρα από τα προγραμματισμένα σέρβις βγαίνουν και διάφορα προβλήματα, τότε τα πράγματα είναι σίγουρα χειρότερα.
Ωστόσο ορισμένα μοντέλα είναι πιο αξιόπιστα από κάποια άλλα και έχουν ευχαριστημένους κατόχους, όπως ισχύει και για το δεύτερης γενιάς Mazda3. Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες τεχνικές επιθεωρήσεις του γερμανικού οργανισμού TÜV, το ιαπωνικό μικρομεσαίο έχει παρουσιάσει το μικρότερο ποσοστό προβλημάτων, από όλα τα ίδιας κατηγορίας αυτοκίνητα, ηλικίας 10-11 ετών.
Στην Ελλάδα ωστόσο δεν κυκλοφόρησαν πολλά, ενώ και στην αγορά των μεταχειρισμένων τα διαθέσιμα Mazda3 (2ης γενιάς) είναι ελάχιστα. Εκτός από το πιο δημοφιλές χάτσμπακ των 4.505 χλστ. μήκους, υπήρχε και το επίσης δυναμικό σε σχεδιασμό σεντάν των 4.595 χλστ.
Ακόμα και με τα τωρινά δεδομένα το Mazda3 παρουσιάζει σπορτίφ σχεδιασμό και στο εσωτερικό του. Επίσης διαθέτει προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, με μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και γεροδεμένη συναρμογή. Αρκετά ικανοποιητικό ήταν και σε χώρους για τις μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων επιβατών με τις αποσκευές τους (340 λτ. το 5θυρο και 430 λτ. το σεντάν).
Σημείο αναφοράς ήταν (και παραμένει για τα νέα Mazda), η πολύ καλή οδική συμπεριφορά και η ευχάριστη οδηγική αίσθηση. Ο συνδυασμός του στιβαρού πλαισίου και των ανεξάρτητων αναρτήσεων σε όλους τους τροχούς με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση, εξασφάλιζαν σίγουρο πάτημα σε κάθε διαδρομή. Βέβαια ο πιο δημοφιλής κινητήρας των 1.6 λτ. με τους 105 ίππους έδειχνε λίγος για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, αλλά προσέφερε αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ., τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα) και ήταν αρκετά ελαστικός.