Τη σημερινή εποχή, δε νοείται αυτοκινητοβιομηχανία που να μην έχει στην γκάμα της SUV και Crossover μοντέλα, λόγω της μεγάλης ζήτησης που σημειώνουν. Η άλλοτε ισχυρή κατηγορία των κλασικών 5θυρων μικρομεσαίων χάτσμπακ έχει υποστεί σημαντική μείωση πωλήσεων, αφού οι αγοραστές κατευθύνονται προς τα μικρά και μικρομεσαία SUV. Τα Crossover αποτελούν μια εναλλακτική επιλογή για όσους δεν θέλουν πολύ ψηλό αμάξωμα και τοποθετούνται ανάμεσα στα τυπικά χάτσμπακ και τα SUV.
Ένα τέτοιο μοντέλο, είναι και το φθηνότερο ευρωπαϊκό Crossover, το οποίο δεν είναι άλλο από το εικονιζόμενο Lada Xray Cross. Το δημοφιλές στη γενέτειρά του, κόμπακτ «περιπετειώδες» μικρό ρωσικό αυτοκίνητο παρουσιάζει νεανικά χαρακτηριστικά και δεν έχει καμία σχέση με τα Lada του μακρινού παρελθόντος. Οι τιμές του στη Ρωσία ξεκινούν από 807.900 ρούβλια (σημερινή ισοτιμία 9.036 ευρώ), όταν ο άμεσος ανταγωνιστής του και το βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα, Renault Sandero Stepway (το προγενέστερο Dacia Sandero Stepway), πωλείται από 862.000 ρούβλια (9.642 ευρώ).
Το Lada Xray Cross δεν είναι και τόσο μικρό, αφού έχει μήκος 4.171 χλστ., πλάτος 1.810 χλστ., ύψος 1.645 χλστ. και μεταξόνιο 2.592 χλστ. Επίσης, με 215 χλστ. απόσταση από το έδαφος, είναι πιο ψηλό ακόμα και από πολλά SUV ή και 4×4. Το νεανικό του στιλ τονίζουν ο ανάγλυφος εμπρός προφυλακτήρας, οι έντονες πτυχές στα πλαϊνά του, οι ασημί ποδιές στους προφυλακτήρες και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος. Σύγχρονη εικόνα εμφανίζει και το εσωτερικό του, με τα γεωμετρικά σχήματα και τις επίπεδες επιφάνειες. Επίσης, προσφέρει αρκετούς χώρους για τους επιβάτες, αλλά και για τις αποσκευές (361 λτ.).
Το Xray είναι αποκλειστικά μπροστοκίνητο και προσφέρεται με τρεις επιλογές μηχανικών συνόλων. Στη βάση τοποθετείται ο 1.600άρης των 106 ίππων και 148 Nm ροπής, συνδυασμένος με 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Το βάρους 1.275 κιλών αμάξωμα επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 165 χλμ./ώρα και η μεικτή κατανάλωση είναι 7,5 λτ./100 χλμ. Το αμέσως πιο ισχυρό μοτέρ των 1.6 λτ. αποδίδει 113 ίππους και 152 Nm ροπής, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. To 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 12,3 δλ., η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 162 χλμ./ώρα και η μεικτή κατανάλωση είναι 7,1 λτ./100 χλμ. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το 1.8 λτ. μοτέρ των 122 ίππων και 170 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ., τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και κατανάλωση 7,5 λτ./100 χλμ.
Στον εξοπλισμό της φθηνότερης έκδοσης περιλαμβάνονται τα άκρως απαραίτητα, όπως είναι μετωπικοί αερόσακοι, ESC, φώτα ημέρας LED και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός. Στην έκδοση των 1.8 λτ. με τιμή 1.066.900 ρούβλια (ισοτιμία 11.930 ευρώ) ανήκουν ακόμα φώτα ομίχλης, πίσω δισκόφρενα, Hill start assist, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων, διαφορετικές επενδύσεις, ατμοσφαιρικός φωτισμός, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, θερμαινόμενο παρμπρίζ, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κλιματισμός, οθόνη 8 ιντσών, ζάντες αλουμινίου κ.λπ. Στάνταρ είναι και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό με τα προφίλ οδήγησης ESC On, ESC Off, Sport, Snow/Mud και Sand, τα οποία επιλέγονται μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου.