Μισός αιώνας πέρασε από το καλοκαίρι του 1973 όταν λανσαρίστηκε το τρίτης γενιάς Opel Kadett. Ένα αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε αρκετά και στους ελληνικούς δρόμους, το οποίο κάποιοι ακόμα θα το θυμούνται από τη θέση του οδηγού ή επιβάτες σε μικρή ηλικία.
Οι ενδιαφερόμενοι είχαν στη διάθεσή τους διάφορους τύπους αμαξωμάτων να επιλέξουν, έως το 1979 που κατασκευάστηκε. Παράγονταν 4θυρο σεντάν, 2θυρο σεντάν, 3θυρο κουπέ, 3θυρο/5θυρο στέισον βάγκον και το πολύ σπάνιο «Aero» με targa οροφή. Το Kadett Aero ήταν ένα κάμπριο με roll bar και αναδιπλούμενο πίσω κάλυμμα, δηλαδή κάτι σαν το Coupe Cabrio της εποχής εκείνης.
Εκτός από τη Γερμανία παράγονταν και σε άλλες χώρες σε διαφορετικές παραλλαγές, καθότι σχεδιάστηκε για να είναι ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο. Κατασκευάστηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο ως Vauxhall Chevette, στην Ασία, την Αυστραλία και τη Βόρεια και Νότια Αμερική με ελαφρώς τροποποιημένο αμάξωμα και τεχνολογία προσαρμοσμένη στις τοπικές συνθήκες. Προσφέρονταν για παράδειγμα ως Isuzu Gemini, GMC Chevette, Holden Gemini, Daewoo Maespy κ.λπ. Οι δοκιμαστές του auto motor und sport είχαν γράψει τότε «Το Kadett είναι εξαιρετικό στην οδήγηση και στιβαρά κατασκευασμένο και φινιρισμένο. Απαιτεί λίγη συντήρηση, είναι εύκολο στην επισκευή και οικονομικό στη χρήση».
Στη Γερμανία και σε άλλες χώρες της Ευρώπης πωλούνταν αρχικά με κινητήρες 1.2 λτ. 52 hp και 60 hp, ενώ το 1975 προστέθηκε το 1.0 λτ. 40 hp. Το ίδιο έτος εμφανίστηκε το πιο σπορ 1.9 GT/E με ψεκασμό καυσίμου και απόδοση 105 ίππων. Με βάρος περίπου μόλις 900 κιλά μπορούσε να φτάσει την τελική ταχύτητα των 184 χλμ./ώρα. Επίσης, ξεχώριζε από τη διχρωμία κίτρινου από τη μέση και πάνω και μαύρου στο κάτω μέρος.
Όταν η «γενιά C» άρχισε να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής το 1973, ήταν το πρώτο Kadett που είχε ζώνες ασφαλείας τριών σημείων στα μπροστινά καθίσματα. Η μεγαλύτερη τεχνική καινοτομία του Kadett C ήταν η μπροστινή ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκό και σπειροειδή ελατήρια. Παράλληλα είχαν αυξηθεί τα μετατρόχια κατά 20 χιλιοστά και εξελίχθηκε περεταίρω ο πίσω άξονας της ανάρτησης, για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς.
Βήματα είχαν γίνει και για την παθητική ασφάλεια, μέσω της τοποθέτησης συστήματος διεύθυνσης που απορροφούσε τη δύναμη της κρούσης, ζωνών ελεγχόμενης παραμόρφωσης εμπρός πίσω και κλωβού ασφαλείας των επιβατών. Το Kadett C σχεδιάστηκε για να αντέχει σε μετωπική σύγκρουση με άκαμπτο εμπόδιο με ταχύτητα 65 χλμ./ώρα, χάρις και τις ενισχύσεις που διέθετε στο δάπεδο και στις πόρτες.