Τον Δεκέμβρη του 2007, η Nissan παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που προκάλεσε αίσθηση. Από πολλές απόψεις. Αισθητικά, μηχανολογικά, εμπορικά, ακόμα και ονοματολογικά, το GT-R αποτελούσε το Νο1 θέμα συζήτησης επί τεσσάρων τροχών, στα τέλη των 00’s.
Το λανσάρισμα του GT-R συνοδεύτηκε από «πέσιμο» στην Porsche 911 Turbo, μέσα στο Nurburgring μάλιστα, καταιγισμό –αρνητικών- σχολίων για την εμφάνιση και ακόμα περισσότερες επικρίσεις λόγω ονόματος. Το GT-R35 απαρνήθηκε το «Skyline», κίνηση που δεν έκατσε καθόλου καλά στους φανατικούς φίλους του, ενώ και η σύγκριση με το R34 δεν βοηθούσε. Οι Ιάπωνες ωστόσο, ήξεραν πολύ καλά τι έκαναν…
Η κόντρα με την Porsche «μπούσταρε» το πρεστίζ του μοντέλου, δημιουργώντας εν τέλει μια μανία με τους χρόνους στο Nurburgring που βαστάει ακόμα σήμερα. Οι προδιαγραφές του αυτοκινήτου ήταν τέτοιες, ώστε το GT-R απαιτούσε να αποκαλείται «supercar». Στο κάτω κάτω, 485 άλογα και 583 Nm απέδιδε από τον 3,8 V6 twinturbo. Ισχύς που σε συνδυασμό με το υπερ-προηγμένο σύστημα τετρακίνησης ATTESA E-TS, τα ηλεκτρονικά συστήματα (launch control συμπεριλαμβανομένου) και το 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το επιτάχυναν στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 3,5 δλ. και το έφταναν μέχρι τα 310 χλμ./ώρα. Επιδόσεις που, τότε, δεν είχαν αντίπαλο. Βάλτε στην εξίσωση την τετραθέσια διάταξη και το απρόσβλητο από τις καιρικές συνθήκες, ελέω τετρακίνησης, και έχετε το «πιο ολοκληρωμένο supercar για καθημερινή χρήση». Αυτό έλεγαν οι Ιάπωνες, όσο κι αν διαφωνούσαν αρκετοί με τον χαρακτηρισμό «υπεραυτοκίνητο». Οι δυνατότητες του GT-R εξάλλου, μιλούσαν μόνες τους.
Τα χρόνια πέρναγαν, όμως το GT-R δεν έμενε στάσιμο. Πρώτο facelift το 2011 και αύξηση στα 550 άλογα. Δεύτερο το 2017 και άλλα 20 άλογα – πάντα με το ανάλογο fine tuning σε ανάρτηση και πλαίσιο- στο οπλοστάσιο του VR38DETT, ο οποίος αισίως έχει φτάσει τους 570 ίππους στις 6.800 σ.α.λ. και τα 637 Nm στις 3.300-5.800 σ.α.λ. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση πλέον έρχονται σε 2,8 δλ. και η τελική ανέρχεται στα 315 χλμ./ώρα. Ο χρόνος για το 0-100 χλμ./ώρα αποτέλεσε άλλο ένα πεδίο αντιπαράθεσης με την Porsche, καθώς 991.2 Turbo S και GT-R ακόμα ερίζουν για το ποιο κατέβηκε πρώτο το φράγμα των 3 δλ. Η 911 Turbo S βέβαια, στην ολοκαίνουργια 992 εκδοχή της, είναι ανώτερη του «Godzilla». Απλά, χρειάστηκε 4 μορφές για να το καταφέρει. Το Nissan ξεκίνησε κόντρα στην 997. Έπειτα ήρθε η 991, η 991.2 και η σημερινή 992. Αντιθέτως, και παρά τις συνεχείς βελτιώσεις που δέχεται, το GT-R στην ουσία είναι το ίδιο αυτοκίνητο με πριν από 14 χρόνια!
Από το 2007 μέχρι σήμερα, ο ανταγωνισμός έχει μεγαλώσει/ανανεωθεί/αντικατασταθεί. Honda NSX δεν υπήρχε τότε, το ισχυρότερο Audi R8 απέδιδε 525 ίππους, η 911 Turbo S 470, ενώ η Lamborghini Gallardo ετοιμαζόταν για την ανανέωση, που την ανέβασε από τους 500 στους 560 ίππους. Σήμερα το R8 φτάνει μέχρι τους 620 ίππους, η όμορη Huracan τους 640 και η 992 Turbo S στους 650. Ένας παράγοντας παραμένει αμετάβλητος: το GT-R. Όσο για το αν είναι supercar ή όχι, απλά δείτε με ποια αυτοκίνητα συγκρίνεται.
Αντικαταστάτης εξελίσσεται, αλλά η Nissan δεν βιάζεται. Μάλιστα, έχει τόση πίστη στο R35 ώστε δηλώνει πως μπορεί να συνεχίσει μέχρι το 2027! Στρογγυλά 20 χρόνια κλεισμένα, δηλαδή. Όσο και να μείνει μαζί μας ακόμα το GT-R, ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει πως είναι το τετράτροχο που άλλαξε την οπτική όχι μόνο για τα Nissan, αλλά για ολόκληρη την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.