Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το νέο Opel Corsa θα πλαισιωθεί από έναν ξεχωριστό προσκεκλημένο – ένα σπάνιο Corsa GT του 1987 σε κίτρινο χρώμα. Το ιστορικό αυτοκίνητο ταξίδεψε από την Πορτογαλία μέχρι το Opel Classic Workshop στο Rüsselsheim και από εκεί θα οδηγηθεί στο IAA στη Φρανκφούρτη.
Δείτε ακόμη: Το νέο Opel Corsa και οι πρόγονοί του
Η Opel προσέφερε το Corsa GT από τον Απρίλιο του 1985 μέχρι το φθινόπωρο του 1987. Ήταν ο διάδοχος του Corsa SR, με κινητήρα 1.3 λτ. 70hp με καρμπυρατέρ και 5τάχυτο κιβώτιο. Η πρόσθετη ισχύς και οι διακριτικές αεροτομές έδωσαν ένα σπορ χαρακτήρα στο Corsa 1ης γενιάς, μέχρι την άφιξη του GSi το 1988.
Ακόμα και σήμερα, συμβαδίζοντας με τα τρέχοντα κυκλοφοριακά δεδομένα, το Corsa GT είναι σταθερό και ευκολοδήγητο. Το πλαίσιο δεν είναι πιο άκαμπτο από όσο χρειάζεται, ενώ το σύστημα διεύθυνσης δεν παρουσιάζει τους συνήθεις τζόγους, και δεν προβάλλονται περιττές πληροφορίες στον πίνακα οργάνων: στα στάνταρ όργανα, προστίθεται απλά ένα στροφόμετρο και ένας δείκτης πίεσης λαδιού. Η κατανάλωση καυσίμου εναρμονίζεται με τις επίσημες τιμές της εποχής – σπάνια υπερβαίνει τα 6 λτ./100 χλμ. Το απόβαρο των μόλις 750 κιλών βοηθά πολύ στον τομέα αυτό, προσφέροντας λόγο ισχύος προς βάρος 10,71kg ανά ίππο.
Δείτε ακόμη: Οι κινητήρες και οι επιδόσεις του νέου Opel Corsa
Στο road trip του από την Πορτογαλία στο Rüsselsheim, το GT κάνει στάση στη Zaragoza, όπου κατασκευάστηκε το 1987. Συνεχίζοντας το ταξίδι του ανατολικά, το αυτοκίνητο περνά από Βαρκελώνη και διασχίζει τη Γαλλία και τη Βασιλεία κατά μήκος του Ρήνου. Συνολικά 2.700 χλμ. για ένα 32χρονο Corsa που άφησε, πίσω στην Πορτογαλία και ξεκίνησε χωρίς επισκευές το μεγάλο οδοιπορικό του. Κατά την άφιξη του GT στο Rüsselsheim, η ομάδα Opel Classic περιμένει με ανυπομονησία.
Ο ηλιόλουστος καιρός της Ισπανίας και της Πορτογαλίας ωφέλησαν το Corsa GT. Μία ζωή σε δρόμους χωρίς αλάτι απομακρύνει τον κίνδυνο σκουριάς και διάβρωσης. Ο κίτρινος ‘βετεράνος’ παραμένει σε καλή κατάσταση. Το TÜV συμφωνεί και μετά τον έλεγχο για τη Γερμανική ταξινόμηση, οι ελεγκτές τοποθετούν το πολύτιμο αυτοκόλλητο στην πινακίδα κυκλοφορίας. Αλλά τώρα αρχίζουν τα δύσκολα: οι ειδικοί του τμήματος Opel Classic το εξετάζουν διεξοδικά. Αρκετά ζευγάρια μάτια το επιθεωρούν και αποκαλύπτουν μικρές ή και λίγο μεγαλύτερες ατέλειες – λακουβίτσες στην οροφή, μη αυθεντικά σήματα, γρατζουνιές στα κρύσταλλα, φθαρμένα μαξιλάρια καθισμάτων. Ακόμα και η κόρνα ηχεί λανθασμένα! Στο τέλος το αυτοκίνητο γίνεται φύλλο και φτερό.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Opel Corsa GSi
Η ομάδα Classic συναντιέται με τους συναδέλφους της από το Service Workshop. Δημιουργείται το “Project IAA 2019”, με επικεφαλής τους Thorsten Götz και Dieter Eder. Κομμάτι-κομμάτι συνθέτουν εκ νέου το παζλ Corsa. Πρώτα ο ανανεωμένος κινητήρας, και ακολουθούν ανάρτηση, αμορτισέρ και ελατήρια. Το φρεσκοβαμμένο αμάξωμα αποκτά νέο διάκοσμο και τα σωστά σήματα GT. Σειρά έχουν οι αυθεντικές ζάντες αλουμινίου. Τέλος, τοποθετούνται τα παράθυρα, χάρη σε ένα φιλικό διανομέα Opel ο οποίος τα βρήκε στο απόθεμά του. Το Corsa GT είναι τώρα έτοιμο για τη δεύτερη νιότη του που θα ξεκινήσει μεγαλοπρεπώς – στο 68ό Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA).