Η κατάσταση στις κορυφαίες εκδόσεις των premium μεσαίων (και πολλές κατηγορίες, γενικότερα) έχει ως εξής: αν δεν υπάρχει υπετροφοδοτούμενο μοτέρ, δεν στέκεσαι. Ακόμα και η φανατική της ατμόσφαιρας, BMW, το κατάλαβε νωρίς και πέρασε τις M3/M4 στην εποχή του στροβίλου. Το RS 4 επέστρεψε στο τούρμπο μετά από ένα ατμοσφαιρικό διάλειμμα δυο γενεών (B7 και B8), ενώ και η Mercedes-AMG C63 ενστερνίστηκε το downsizing (από 6.3 V8 της W204 σε 4.0 V8 twinturbo στη σημερινή W205). To Lexus IS F ήταν από τους τελευταίους «σωματοφύλακες» της ατμοσφαιρικής αναπνοής.
Παρουσιάστηκε το 2006, σηματοδοτώντας την πρεμιέρα της σειράς F για τον Ιάπωνα κατασκευαστή. Κάτω από το καπό είχε έναν παραδοσιακό 5λιτρο V8, απόδοσης 423 ίππων στις 6.600 σ.α.λ. και 503 Nm στις 5.200 σ.α.λ. Ο συνδυασμός με πίσω κίνηση και 8άρι αυτόματο κιβώτιο, χάριζε επιδόσεις της τάξης των 4,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική 270 χλμ./ώρα. Αριθμοί που το καθιστούσαν μια χαρά ανταγωνιστικό για το -τότε- ατμοσφαιρικό τρίπτυχο Audi RS 4 B7-BMW M3 E92-Mercedes C63 AMG. Από το 2013, όμως, τα πράγματα άλλαξαν.
Διαβάστε επίσης: Πιο επιθετικό από ποτέ το νέο Lexus IS
BMW και Mercedes πέρασαν στην υπερτροφοδότηση, η Audi ανανέωσε το συμβόλαιο με την ατμόσφαιρα, αλλά φαινόταν ότι είχε κοντινή ημερομηνία λήξης, και η Lexus απέσυρε την κορυφαία έκδοση του IS. Ο 5λιτρος V8 συνέχισε στα RC/GS και LC F, φτάνοντας μέχρι τα 477 άλογα και τα 540 Nm. Πλην του GS F, τα άλλα δύο συνεχίζουν μέχρι σήμερα την εμπορική τους πορεία. Το ταχύτερο όλων των F -εξαιρουμένου του LFA- είναι το RC F Track Edition, που επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 3,96 δλ. και φτάνει μέχρι τα 272 χλμ./ώρα. Η Lexus σκοπεύει να βασιστεί σε αυτό, ώστε να επαναφέρει το IS F και να το πλασάρει ως την παραδοσιακή εναλλακτική, πρωτίστως απέναντι στη νέα M3.
Δείτε ακόμα: Lexus RC F Track Edition vs M4, M3 και C 63 (+video)
Σύμφωνα με το Best Car, που μας χαρίζει άλλο ένα εξαιρετικά ρεαλιστικό rendering, το IS F θα επιστρέψει με τον 5λιτρο V8 κάτω από το καπό και με απόδοση περί τους 480 ίππους. Ακριβώς τα ίδια άλογα, δηλαδή, που παράγει και η νέα M3 – αλλά 30 κάτω συγκριτικά με την Competition. Προφανώς χωρίς τα δυο τούρμπο του βαυαρικού μοτέρ, δεν τίθεται θέμα σύγκρισης μεγέθους και καμπύλης ροπής. Κάτι που οι μηχανικοί της Lexus εννοείται πως γνωρίζουν. Όπως επίσης αναγνωρίζουν την ανάγκη του κόσμου για εξαιρετικό soundtrack. Οι επικρίσεις για τον ήχο των τούρμπο μοτέρ, και ειδικά αυτών της BMW, δίνουν την καλύτερη ευκαιρία στους Ιάπωνες να «χτυπήσουν» τους Γερμανούς στο αδύνατο σημείο: το συναίσθημα. Κι ας χάσουν σε επιδόσεις.
Διαβάστε επίσης: Θα χαλάσει τον κόσμο το νέο Subaru WRX STI