Με την παρουσίαση του πρώτου Atos το 1997, η Hyundai έκανε την είσοδό της στα μίνι αυτοκίνητα, όπου κέρδισε γρήγορα το αγοραστικό κοινό και έγινε εμπορική επιτυχία. Η κορεατική μάρκα επένδυσε τότε 155 εκατομμύρια δολάρια για την εξέλιξή του (σ.σ. τότε η Hyundai Motors δεν ήταν ο σημερινός κολοσσός), με τα σχέδια να μετατρέπονται σε τελικό προϊόν εντός 23 μηνών.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Hyundai i10 1.2 λτ. 84 PS
Το ημίψηλο αμάξωμά του προσέφερε άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες, αρκετό πορτ μπαγκάζ (263 λτ.) για τις καθημερινές ανάγκες, ενώ ήταν εξαιρετικά ευέλικτο και εύκολο στην οδήγηση. Σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό κόστος αγοράς και κτήσης, καθώς και με την αξιοπιστία του, ακόμα είναι περιζήτητο στα μεταχειρισμένα. Ειδικά το πιο σύγχρονο Atos Prime που παρουσιάστηκε το 1999 και ανανεώθηκε το 2003 αναβαθμίστηκε σημαντικά σε σχέση με το απλό Atos.
To 2007 το Atos αντικαταστάθηκε στην Ευρώπη από το σημαντικά καλύτερο και πιο σύγχρονο i10, το οποίο πρόσφατα λανσαρίστηκε στη νέα και καλύτερη από ποτέ, τρίτη γενιά του. Ωστόσο, το Atos επανήλθε ξανά στο προσκήνιο με ένα νέο μοντέλο, το οποίο αποτελεί το μικρότερο μοντέλο της Hyundai. Λανσαρίστηκε στη Νότια Αφρική τον Οκτώβριο του 2019 και βασίζεται στο Hyundai Santro που πωλείται στην Ινδία. Το νέο Atos έχει μήκος 3.610 χλστ. (3.670 χλστ. το νέο i10), πλάτος 1.645 χλστ., ύψος 1.560 χλστ., μεταξόνιο 2.400 χλστ., βάρος 866 κιλά και χώρο αποσκευών 235 λτ.
Δείτε ακόμα: Τα νέα Hyundai που έρχονται το 2020
Την κίνηση του Atos αναλαμβάνει το γνωστό και αξιόπιστο 4κύλινδρο, 12βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1.1 λτ. των 68 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και με ροπή 99 Nm στις 2.800 σ.α.λ. Με το μηχανικό κιβώτιο των 5 ταχυτήτων, το μίνι Hyundai επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 14,4 δλ., η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 155 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 127 γρ./χλμ.
Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει τα απολύτως απαραίτητα, όπως είναι ABS, μετωπικούς αερόσακους, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, air condition και εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα. Οι τιμές του στη Νότια Αφρική ξεκινούν από 165.900 ραντ (σημερινή ισοτιμία 8.496 ευρώ), όταν για παράδειγμα το προηγούμενο i10 1.0 65 PS πωλείται από 182.900 ραντ (9.367 ευρώ). Πληροφοριακά, στην Ελλάδα δεν θα διατεθεί, αφού υπάρχει το κορυφαίο στην κατηγορία του, νέο Hyundai i10.
Δείτε ακόμα: Οι επιδόσεις του νέου Hyundai Kona 1.6 T-GDi 198 PS