GR Yaris σημαίνει κόντρες, βελτιώσεις, εκπληκτικές νίκες απέναντι σε πολύ ισχυρότερους αντιπάλους, πλασαρίσματα με τα τέσσερα, WRC, τούρμπο, τετρακίνηση, 260+ ίππους και πολλά παρόμοια πωρωτικά. Έτσι ξέρουμε εμείς, τουλάχιστον. Γιατί στην Ιαπωνία υπάρχει ένα GR Yaris, RS μάλιστα, που δεν ενστερνίζεται τίποτα απολύτως από τα παραπάνω, όντας μπροστοκίνητο και ατμοσφαιρικό!
Η Toyota διαθέτει τη συγκεκριμένη έκδοση αποκλειστικά στην εγχώρια αγορά, όπου το τετρακίνητο Yaris αποδίδει 300 ίππους. Κάτι που καθιστά ακόμα μεγαλύτερο το χάσμα από το GR Yaris RS, των 120 ίππων! Κάτω από το καπό δεν υπάρχει ο τρικύλινδρος τούρμπο των 1.6 λίτρων, αλλά ο ατμοσφαιρικός 1.500άρης Dynamic Force του απλού Yaris, με απόδοση 120 ίππων στις 6.600 σ.α.λ. και 145 Nm ροπής στις 4.800-5.200 σ.α.λ. Οι μηχανικές διαφοροποιήσεις συνεχίζονται στη μετάδοση, όπου αντί για 6άρι χειροκίνητο και σύστημα τετρακίνησης GR-FOUR έχουμε κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, με δυνατότητα αλλαγής 10 προεπιλεγμένων σχέσεων, που μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός τροχούς.
Εμφανισιακά το RS δεν έχει ανανεωθεί, διατηρώντας τα σχεδιαστικά γνωρίσματα του προ-facelift GR Yaris. Το ίδιο ισχύει και για την καμπίνα των επιβατών, όπου ακόμα συναντάμε το παλιό ταμπλό. Τα σήματα «GR», το δερμάτινο τιμόνι και τα μπάκετ καθίσματα δίνουν σπορ χροιά στο RS, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ακολουθείται η πιστή ομοιότητα των δυο εκδόσεων στο αμάξωμα. Η Toyota δηλώνει πως το RS απευθύνεται σε όσους θέλουν την εντυπωσιακή εμφάνιση του GR, αλλά δεν χρειάζονται τις δυνατότητες και επιδόσεις του.
Οι Ιάπωνες σημειώνουν δε, πως εκτός της τιμής το RS κερδίζει το RZ -όπως ονομάζεται η κανονική έκδοση του GR Yaris εκεί- και σε έναν άλλο τομέα: το βάρος. Η αφαίρεση του συστήματος τετρακίνησης και το ελαφρύτερο μοτέρ, έχουν κατεβάσει την ένδειξη της ζυγαριάς κατά 150 κιλά, φτάνοντας συνολικά τα 1.130 κιλά. Αν, δε, επιλεγεί το Light Package με τα ανθρακονημάτινα στοιχεία (γιατί υπάρχει και τέτοια επιλογή!), το βάρος κατεβαίνει στα 1.110 κιλά. Παράλληλα, οι αγοραστές μπορούν να στολίσουν το μπροστοκίνητο GR Yaris με ολόκληρο τον κατάλογο GR Parts, κάνοντάς το να μοιάζει σαν να έχει 320 (κι όχι 120) άλογα.
Πέρα από το βάρος και την ευκολία οδήγησης, αν οι 272 ίπποι πέφτουν πολλοί, το RS εξυπακούεται πως έχει στα ατού του και την τιμή. Αντί για τα 4.560.000 γεν (28.288 ευρώ) που κοστίζει το τετρακίνητο τούρμπο RZ, το ατμοσφαιρικό και μπροστοκίνητο RS ξεκινά από τα 2.650.000 γεν (16.440 ευρώ) – χαμηλότερα από όσο ξεκινάει στη χώρα μας το Yaris Hybrid (από 18.990 ευρώ)!