Η MG σημειώνει εξαιρετική πορεία στην Ευρώπη, έχοντας ξεκινήσει πολύ δυνατά και στη χώρα μας. Μεγάλο μέρος της απήχησης πιστώνεται στο ηλεκτρικό MG4, που βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων για EVs σε πολλές χώρες της Γηραιάς Ηπείρου. Η κορυφαία του έκδοση, τιτλοφορούμενη XPower, έχει κάνει την καλύτερη διαφήμιση μέσα από κόντρες, όπου κερδίζει φημισμένα υπεραυτοκίνητα και παραλληλίζει την ορμή της νέας MG. Το «XPower», ωστόσο, δεν είναι καινούργιο όνομα. Κουβαλά 20 χρόνια ιστορίας, με V8 καταγωγή μάλιστα!
Το πρώτο XPower εμφανίστηκε το 2004, ακολουθούμενο από το χαρακτηρισμό SV-R. To XPower SV-R ήταν η απόπειρα των Βρετανών στη δημιουργία ενός σκληροπυρηνικού sportscar, κατ’ αντιστοιχία με τις «άγριες» εκδόσεις των τότε Ford Mustang και Chevrolet Camaro. Υπό μια έννοια, μιλούσαμε για ένα αγγλικό muscle car. Εκείνη την περίοδο η MG πάλευε να βρει χαρακτήρα και πωλήσεις, μέσα από τη γερασμένη γκάμα της Rover. Φιλότιμη κι αξιοσέβαστη προσπάθεια, που μετέτρεψε τα 25, 45 και 75 στα απρόσμενα καλά ZR, ZS (μη μπερδεύεστε με το σημερινό SUV, βελτιωμένο 45 ήταν) και ZT αντίστοιχα. Κονδύλια υπήρχαν σε μια σχετική επάρκεια, επιτρέποντας στην εταιρία να κατέβει μέχρι στους αγώνες. Για αυτό, ήθελε έναν «κράχτη».
To XPower SV εξυπηρετούσε αυτόν ακριβώς το σκοπό. Εντυπωσιακή σχεδίαση, με φουσκωμένα φτερά, θεόρατα «βράγχια», αεραγωγούς στο καπό, αεροτομή και μια περίεργη διαρρύθμιση στα πίσω φωτιστικά σώματα. Αν τα φανάρια εμπρός-πίσω θυμίζουν κάτι, καλά λέει το μυαλό: τα εμπρός προέρχονταν από το Fiat Punto 2ης γενιάς και τα πίσω από το Coupe! Το XPower SV γενικότερα ήταν «Lego», με εξαρτήματα από πολλά διαφορετικά αυτοκίνητα. Οι χειρολαβές ήταν από MG TF, οι καθρέπτες και κάποιοι διακόπτες από Rover 75, οι κινητήρες από την τότε Mustang κι ούτω καθεξής. Πάνω από όλα αυτά, ωστόσο, βρίσκαμε αμάξωμα από ανθρακονήματα! Μια διαδικασία πολύπλοκη, που απαιτούσε το πέρασμα κάθε αυτοκινήτου από 6 διαφορετικές εταιρίες για να ολοκληρωθεί!
Κάθε XPower πηγαινοερχόταν 2 φορές από Αγγλία σε Ιταλία για να τελειώσει, κι αυτό με την MG να επιδιώκει βασική τιμή κάτω των 100.000 λιρών. Τελικά το απλό SV, με τον V8 των 4.6 λίτρων στα 320 άλογα, ξεκινούσε από τις 65.000 λίρες (75.255 ευρώ σημερινή ισοτιμία) και το SV-R των 5.0 λίτρων και 385 ίππων από τις 83.000 λίρες (96.100 ευρώ). Αμφότερα πανάκριβα για τα δεδομένα των MG, έστω κι αν το SV-R ήθελε 4,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και έφτανε μέχρι τα 285 χλμ./ώρα. Τελικά μόλις 82 μονάδες συναρμολογήθηκαν, στο λυκόφως μιας προβληματικής περιόδου για την ιστορική φίρμα που λίγο έλειψε να της βάλει λουκέτο.
Fast forward στο 2023. Η MG ζει και βασιλεύει, απολαμβάνει οικονομική σταθερότητα (να είναι καλά οι «πλάτες» της SAIC Motors), διαθέτει σύγχρονη γκάμα πλήρως εναρμονισμένη στα «θέλω» της αγοράς, αλλά και το «XPower» να δεσπόζει στην κορυφή της! Το πνεύμα του V8 μετενσαρκώθηκε στους 2 ηλεκτροκινητήρες του ισχυρότερου MG4, που αποδίδει 435 ίππους και 600 Nm. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται πλέον σε 3,8 δλ., άσχετα που η τελική περιορίζεται στα 200 χλμ./ώρα για την προστασία της μπαταρίας (64 kWh). Δεν υπάρχει αμφιβολία πως σε μια μεταξύ τους κόντρα, το σημερινό XPower θα «διαλύσει» τον V8 πρόγονο. Επίσης δεν τίθεται θέμα, όμως, για το μνημονικό των Άγγλων και την πίστη στην παράδοσή τους.