Αν θέλετε να ζήσετε τα πρώτα βήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και τη γέννηση της Formula 1, δεν χρειάζεται να είστε Κροίσος και να ψάχνετε αυτοκίνητα από τη δεκαετία του ’30 ή του ’50. Αρκεί να έχετε ένα Mazda MX-5 2ης γενιάς!
Δείτε ακόμα: H άγνωστη ιστορία του τριφυλλιού της Alfa Romeo
Τα υπόλοιπα αφήστε τα στην Tipo 184. Μια νεοσύστατη βρετανική εταιρία, που αναλαμβάνει να αναβιώσει τη θρυλική Alfa Romeo Tipo 158 του 1937, πάνω στα θεμέλια του Miata NA. Το ιαπωνικό roadster παρέχει την ανάρτηση, τον κινητήρα, το κιβώτιο και το πάτωμα, πάνω στο οποίο τοποθετείται χωροδικτύωμα και τα πάνελ του αμαξώματος. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι συγκλονιστική, έχοντας 8 απολήξεις για την εξάτμιση (οι 4 λειτουργικές, οι άλλες 4 ψεύτικες) και καλύμματα στα δισκόφρενα, ώστε να μοιάζουν με ταμπούρα!
Διαβάστε επίσης: Νέα Alfa Romeo Giulia GT 518 PS με ένα «αλλά»
Η ομοιότητα του αμαξώματος με την Ιταλίδα κόβει την ανάσα, έχοντας ακόμα και τον ακριβώς ίδιο αριθμό αεραγωγών στο μακρύ καπό! Κάτω από αυτό βέβαια δεν κρύβεται ο κομπρεσοράτος οκτακύλινδρος εν σειρά των 1.5 λίτρων της Alfa (περίπου 200 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ.), αλλά ο 1.800άρης τετρακύλινδρος των 140 ίππων της Mazda. Για αυτό και η ονομασία «Tipo 184», καθώς το «158» αποτύπωνε την χωρητικότητα και τον αριθμό των κυλίνδρων. Μια αυθεντική Tipo 158 μπορεί να πωληθεί για εκατομμύρια ευρώ σε δημοπρασία. Η μετατροπή του MX-5 σε τέτοια, είναι σαφώς πιο συμφέρουσα επιλογή.
Ο Ant Anstead, δημιουργός της 184, αρχικά θα κατασκευάσει μόλις 10 κομμάτια. Όχι μόνος του, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα για συμμετοχή του πελάτη στη διαδικασία, υπό την καθοδήγησή του. Αυτό το «φτιάξ’ το μόνος σου» έχει ευεργετική επίδραση στην τιμή, που ορίζεται στις 7.499 λίρες (8.281 ευρώ), αλλά χωρίς το αυτοκίνητο-δότη.
Η Alfa Romeo 158 τώρα, ξεκίνησε την καριέρα της το 1937. Κυριαρχούσε στις πίστες, μέχρι που ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος έβαλε προσωρινό τέλος στους αγώνες. Το 1950 (σε βελτιωμένη έκδοση 350 ίππων στις 8.500 σ.α.λ.), που σηματοδότησε την πρεμιέρα της Formula 1, κέρδισε όλα τα Grand Prix που συμμετείχε (6 καθώς οι Ιταλοί δεν ταξίδεψαν στις Η.Π.Α. για το Indy 500), με τους Giuseppe Farina και Huan Manuel Fangio πίσω από το τιμόνι. Οι δυο τους μοιράστηκαν τις νίκες (3 έκαστος), με τον Farina να στέφεται πρώτος παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 και ο έτερος Ιταλός που κατέκτησε το πρωτάθλημα με ιταλικό αυτοκίνητο (Alberto Ascari ο άλλος, με δυο σερί τίτλους το ’52 και ’53 στην υπηρεσία της Ferrari).
Δείτε ακόμα: Η γέννηση της Alfa Romeo Giulia GTA σε 8′ (+video)