Ουδείς θέλει το αυτοκίνητο που έχει στην κατοχή του να εμφανίζει προβλήματα, είτε πρόκειται για ολοκαίνουργιο, ή μεταχειρισμένο Εύλογα στη δεύτερη περίπτωση οι πιθανότητες παρουσίας βλαβών αυξάνονται κατακόρυφα. Ωστόσο ακόμα και μοντέλα μόλις 2-3 ετών έχουν τα κουσούρια τους, όπως αποδεικνύεται από μεγάλες έρευνες.
Μία από αυτές που ανακοινώνονται κάθε χρόνο, προέρχεται από τους ετήσιους τεχνικούς ελέγχους του Γερμανικού οργανισμού TÜV. Την περίοδο από τον Ιούλιο του 2020 έως τον Ιούνιο του 2021, έγιναν 9,6 εκατομμύρια επιθεωρήσεις από το TÜV, οι οποίες κατόπιν χωρίστηκαν σε 5 ηλικιακές ομάδες. Από το σύνολο των ελέγχων, το 17,9% των οχημάτων απέτυχαν στη γενική επιθεώρηση με «σημαντικά» ή «επικίνδυνα ελαττώματα».
Αναμενόμενα, όσο «γερνάνε» τα αυτοκίνητα, τόσο υψηλότερα είναι και τα ποσοστά ελαττωμάτων τους. Για παράδειγμα το 12,4% των οχημάτων ηλικίας 6 έως 7 ετών απέτυχαν στον έλεγχο, το 17,5% ηλικίας 8-9 ετών και το 22,8% με ηλικία 10-11 ετών. Συνολικά 10.000 οχήματα αποκλείστηκαν από την κυκλοφορία γιατί δεν ήταν ασφαλή. Αρνητικό είναι ακόμα το γεγονός ότι η μέση ηλικία των αυτοκινήτων στη Γερμανία αυξάνεται εδώ και χρόνια και έχει φτάσει τα 9,8 χρόνια (έναντι 8,3 χρόνια το 2011). Επίσης, το 42% όλων των ταξινομημένων αυτοκινήτων είναι τώρα 10 ετών και άνω. Πληροφοριακά, η Ελλάδα έχει από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με μέση ηλικία τα 16 χρόνια.
Ποιο όμως σχετικά καινούργιο μοντέλο (ηλικίας 2-3 ετών) από την πάρα πολύ δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων εμφάνισε το μεγαλύτερο ποσοστό ελαττωμάτων; Η απάντηση είναι το SEAT Ibiza. Συγκεκριμένα το ισπανικό μοντέλο βρέθηκε στην τελευταία θέση της κατάταξης, με ποσοστό βλαβών 5,4%.