Το αειθαλές ρωσικό «εργαλείο» ετοιμάζεται για τις πιο εκτεταμένες αλλαγές στην 43χρονη ιστορία του, στο επερχόμενο facelift. Μία από αυτές, είναι και η ανάκτηση του ίδιου του ονόματός του!
Δείτε ακόμα: Έτσι κατασκευάζεται το Lada Niva (+video)
Εδώ και αρκετά χρόνια το Lada Niva ονομάζεται απλά «4×4». Όχι γιατί οι Ρώσοι αποφάσισαν να αποκοπούν από το παρελθόν, αλλά γιατί κατά κάποιον τρόπο βρέθηκαν στη μεριά του «ριγμένου» σε μια συμφωνία με τους Αμερικανούς! Το 2002 η AvtoVAZ παραχώρησε το 50% των μετοχών της στην General Motors, σε μια περίοδο που GM και VW συναγωνίζονταν στο ποιος θα αγοράσει περισσότερες μάρκες. Η μεγαλύτερη εκ των «Big 3» του Ντιτρόιτ (Ford και Chrysler οι άλλες δύο) απέκτησε και το όνομα «Niva», ώστε να το χρησιμοποιήσει η Chevrolet σε ένα οικονομικό 5θυρο SUV που βασιζόταν στο VAZ-2123. Τα αρχικά πλάνα ήθελαν πολλαπλές αναβαθμίσεις, με έναν 1.800άρη Ecotec της Opel να αντικαθιστά τον ρωσικό 1.7i και ολοκαίνουργιο αντικαταστάτη να εξελίσσεται.
Διαβάστε επίσης: Νέα και αερομεταφερόμενα Lada Niva για επικίνδυνες αποστολές!
Το 2015 ήταν η τελευταία φορά που εθεάθη πρωτότυπο δοκιμών, ενώ ο 1.8λτ. της Opel δεν τοποθετήθηκε ποτέ. Το μοντέλο σημείωσε εμπορική επιτυχία στην Λατινική Αμερική, ωστόσο η πτωτική πορεία των πωλήσεων του αμερικανικού κολοσσού οδήγησε στην πώληση του προαναφερθέντος 50% πίσω στους Ρώσους. Κάτι που σήμανε την επιστροφή του ονόματος «Niva» στο σπίτι του, και στην καλύτερη δυνατή στιγμή – ακριβώς πριν την παρουσίαση της ανανεωμένης βερσιόν.