Σε μια μεγαλοπρεπέστατη «κωλοτούμπα» προχώρησε η Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τις απαγορεύσεις θερμικών κινητήρων, έπειτα από τις ασφυκτικές πιέσεις που δέχτηκε από πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων η κυρίαρχη αυτοκινητικά (και γενικά) Γερμανία.
Η Κομισιόν τελικά υπέκυψε στη θέληση των πολλών (και την κοινή λογική), αναστέλλοντας το νομοσχέδιο που απαγόρευε την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035! Η πολύβουη και δριμεία αμφισβητούμενη κατάργηση των θερμικών μοτέρ δεν θα εφαρμοστεί, δίνοντας τη θέση της σε ένα πολύ πιο σώφρον και εύκολα εφαρμόσιμο σχέδιο με προτεραιότητα τα εναλλακτικά καύσιμα. Η Ε.Ε. ουσιαστικά ενστερνίστηκε την πρόταση των Γερμανών (με την οποία συμφωνούσαν όλες οι χώρες-αντιρρησίες), που αναφέρει την πώληση νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035, αρκεί να χρησιμοποιούν κάποιου είδους ανθρακικά ουδέτερου καυσίμου (βλέπε βιοκαύσιμα, υδρογόνο κλπ).
Απόφαση που, επί της ουσίας, σώζει το αυτοκίνητο όπως το ξέρουμε! Θα χρειαστεί, βέβαια, να εγκαταλείψουμε την αμόλυβδη και το πετρέλαιο, αλλά δεν θα εξαναγκαστούμε κιόλας να μπούμε ντε και καλά στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Όπως αναφέρει το Reuters, τα θερμικά συστήματα κίνησης των αυτοκινήτων από το 2035 και τούδε θα πρέπει να διαθέτουν ειδικά συστήματα, που θα επιτρέπουν τη χρήση μόνο των κατάλληλων καυσίμων. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να εξελίξουν δικλείδες ασφαλείας στους κινητήρες, οι οποίες θα διαγιγνώσκουν τη σύσταση του καυσίμου και θα κλείνουν την παροχή, σε περίπτωση που οι προδιαγραφές θα αποκλίνουν των δεόντων. Κοινώς ο κινητήρας δεν θα μπορεί «κάψει» αμόλυβδη ή ντίζελ, παρά μόνο βιώσιμο καύσιμο.
Η τελική πρόταση ακόμα βρίσκεται υπό συζήτηση, καθώς οι συζητήσεις μεταξύ Κομισιόν και Γερμανίας (η οποία το έχει πάρει πάνω της) συνεχίζονται. Ένα προσχέδιο έχει ήδη ετοιμαστεί και θα τεθεί επί τάπητος, στην προσεχή σύγκλιση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.