Η κατάσβεση πυρκαγιάς σε ηλεκτρικό όχημα είναι πολύ πιο απαιτητική υπόθεση, από ό,τι σε ένα με κλασικό κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ. Η παρουσία μπαταριών και ιδίως η σύστασή τους (ιόντα-λίθιο) προκαλούν διαρκείς αναζωπυρώσεις, ακόμα κι όταν φαίνεται πως η φωτιά έχει σβήσει τελείως. Ένα κανονικό πυροσβεστικό -που δεν φτάνει μόνο ένα, δηλαδή- πρέπει να ρίξει χιλιάδες λίτρα νερού. Το ειδικά διαμορφωμένο Toyota Hilux που βλέπουμε όμως, μπορεί να το κάνει με την υποπολλαπλάσια ποσότητα.
To Hiload, όπως ονομάζεται το μεταποιημένο Hilux της ProSpeed χρησιμοποιεί το πρωτοποριακό σύστημα πυρόσβεσης Coldcut Cobra, που κόβει με χειρουργική ακρίβεια το πάτωμα του αυτοκινήτου και ψεκάζει νερό κατευθείαν στη μπαταρία με πίεση έως 300 bar, μειώνοντας δραστικά τόσο το χρόνο κατάσβεσης όσο και την απαιτούμενη ποσότητα πυροσβεστικού υγρού. Σύμφωνα με τους Βρετανούς χρειάζονται μόλις 10 λεπτά και 240 λίτρα νερού για να θέσει το Hiload υπό έλεγχο μια πυρκαγιά σε EV, αναλόγως φυσικά του μεγέθους της μπαταρίας και την έκταση της φωτιάς (αν την προλάβει στην αρχή, δηλαδή, ή όχι).
Η ProSpeed κάνει τις απαραίτητες μεταποιήσεις στο σασί του ιαπωνικού pick up, προκειμένου να προστεθεί ένας ακόμα άξονας κίνησης και να υποδεχθεί τη δεξαμενή, τη μάνικα, τη γεννήτρια και την αντλία πίεσης. Το εξάτροχο και τριαξονικό Hilux εμφανίζει ωφέλιμο φορτίο 3 τόνων και ζυγίζει συνολικά 5,6 τόνους, όντας αρκετά ελαφρύτερο σε σύγκριση με το μέσο πυροσβεστικό φορτηγό. Το χαμηλότερο βάρος, αλλά και η συγκέντρωση των μαζών σημαντικά πιο κάτω, το καθιστούν ταχύτερο και πιο ευέλικτο στη γρήγορη οδήγηση, άρα και ικανότερο στο να σπεύδει ταχέως σε περιστατικά.
Ένα ακόμα «ψαγμένο» χαρακτηριστικό εντοπίζεται και στο ύψος, που ανέρχεται στα 1,82 μέτρα. Επίσης σημαντικά χαμηλότερο εν συγκρίσει με ένα τυπικό όχημα της πυροσβεστικής, κάτι που το κάνει ιδανικό για την τάχιστη προσέγγιση κλειστών χώρων με χαμηλό ταβάνι (βλέπε υπόγεια ή πολυόροφα πάρκινγκ), προλαβαίνοντας εν τη γεννέσει τους πυρκαγιές σε δυσπρόσιτα σημεία και περιορίζοντας καταστροφικές συνέπειες.
Το Hiload δοκιμάζεται αυτή την περίοδο στην Τσεχία, ενώ η ProSpeed εξελίσσει μια μικρότερη εκδοχή του με δυο άξονες, για στρατιωτική χρήση.