Το κομμάτι που βλέπετε στη φωτογραφία, εκ πρώτης όψεως φαίνεται να είναι κομμάτι από ταπετσαρία ή λερωμένο αμάξωμα. Κι όμως, πρόκειται για κάτι που όχι μόνο έχουν πολλά αυτοκίνητα, αλλά κοστίζει και παραπάνω για να προστεθεί στην παραγγελία.
Μιλάμε φυσικά, για το μεταλλικό χρώμα! Ένα είδος βαφής που επί σειρά δεκαετιών δίνει -κυριολεκτικά- χρώμα στα αυτοκίνητα, αναβαθμίζοντας την εξωτερική εμφάνιση και την αξία μεταπώλησης. Το μεταλλικό χρώμα είναι αυτό που δηλώνει η ονομασία του: κόκκοι μετάλλου στη βαφή, που χαρίζουν περισσότερη γυαλάδα και αντοχή στη θαμπάδα. Πέρα από το οπτικό αποτέλεσμα δηλαδή, έχει και χρηστικό πλεονέκτημα έναντι των παραδοσιακών χρωμάτων. Στην πάροδο των ετών έχουν παρουσιαστεί διάφοροι τύποι βαφής, όπως ματ, ιριδίζουσες, περλέ κι ούτω καθεξής. Την καθολική αποδοχή και διαχρονική αξία του μεταλλικού χρώματος ωστόσο, δεν έχει καταφέρει να φτάσει καμία!
Το μάθαμε κυρίως στις δεκαετίες του 80 και 90 (ιδίως τη δεύτερη), όπου ήταν το τρίτο δημοφιλέστερο έξτρα μετά τα ηλεκτρικά παράθυρα και το κασετόφωνο/ράδιο CD. Τα χρόνια πέρασαν, τα ηλεκτρικά παράθυρα έγιναν στάνταρ στη συντριπτική πλειοψηφία των μοντέλων (τα εμπρός τουλάχιστον), οι άβαφοι προφυλακτήρες και οι σιδερένιες ζάντες δίχως τάσια εξαφανίστηκαν, αλλά το μεταλλικό χρώμα παρέμεινε μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού σε πολλές περιπτώσεις. Βέβαια πρόκειται για βασικές εκδόσεις, αλλά είναι ενδεικτικό του πόσο ανθεκτικό έχει μείνει ως εξοπλιστικό στοιχείο στο πέρας των δεκαετιών. Και δεν μετράει λίγες.
Οι μεταλλικές βαφές πρωτοεμφανίστηκαν στα μέσα προς τέλη της δεκαετίας του 60. Αποκλειστικό προνόμιο των πολύ ακριβών αυτοκινήτων, σαν το Ford Thunderbird Landau που θαυμάζουμε
Η τιμή του τετράθυρου T-Bird το 1967, ξεκινούσε από τις 4.924 δολάρια. Σε σημερινά χρήματα, μιλάμε για περίπου 45.000 δολάρια. Το μεταλλικό χρώμα, ακόμα και σε μια λιμουζίνα της εποχής, ήταν έξτρα. Και κόστιζε 500 δολάρια. Περίπου, δηλαδή, το 1/10 της συνολικής τιμής του αυτοκινήτου. Για πόσα χρήματα θα μιλούσαμε σήμερα; Περίπου για 4.000 δολάρια (3.899 συγκεκριμένα)! Πλέον το μεταλλικό χρώμα είναι ασύγκριτα φθηνότερο. Στο νέο Tucson, που μας «δάνεισε» τα καρέ, είναι στάνταρ ενώ στο βασικό i10 1.0λτ 67 PS Fresh, των 11.490 ευρώ (με την έκπτωση, 12.290 κανονικά), κοστολογείται στα 400 ευρώ.