Κάθε προϊόν που πωλείται συνοδεύεται από φορολογία, η οποία αναλόγως αυξάνει την τελική του τιμή. Ειδικά τα αυτοκίνητα αποτελούν για κάθε κράτος μεγάλη πηγή εσόδων, αφού η πρόσθετη επιβάρυνση είναι σημαντική. Στην Ελλάδα με την υπέρογκη φορολογία, το κόστος αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου ανεβαίνει πολύ, όταν προστίθεται ο Φ.Π.Α. και το Τέλος Ταξινόμησης. Ευνοημένα είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα γιατί έχουν μηδενικό Τέλος Ταξινόμησης, ενώ στα υβριδικά είναι μειωμένο κατά 50%.
Οπότε τη… λυπητερή πληρώνουν όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και πετρελαίου κυρίως), χωρίς να έχουν ηλεκτρική βοήθεια. Για παράδειγμα, ένα μοντέλο αμιγώς βενζίνης με τιμή λιανικής κοντά στις 20.000 ευρώ «πληρώνει» στο κράτος κάτι λιγότερο από 5.000 ευρώ σε Φ.Π.Α. και Τέλος Ταξινόμησης. Όσο βέβαια αυξάνεται η εργοστασιακή τιμή, τόσο ανεβαίνουν και τα χαράτσια.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του πιο ακριβού αυτοκινήτου που πωλείται στην Ελλάδα (εξαιρούνται υπερπολυτελείς μάρκες). Το μοντέλο που ξεπερνά το ποσό λιανικής τιμής των 300.000 ευρώ, είναι το Audi R8 Coupe V10 performance quattro S tronic. Από τις 305.800 ευρώ που κοστίζει, τα 42.540 ευρώ είναι Φ.Π.Α και τα 86.009 ευρώ είναι Τέλος Ταξινόμησης. Κοινώς, όποιος -λέμε τώρα- το αγοράσει θα «χαρίσει» στο κράτος 128.549 ευρώ σε φόρους. Μαζί με τα 835 ευρώ που είναι τα τέλη κυκλοφορίας, το συνολικό ποσό φτάνει τις 129.384 ευρώ! Ή αν προτιμάτε, πληρώνει μισθούς 130 υπαλλήλων του κράτους, με μηνιαίο εισόδημα 1.000 ευρώ. Ενδεικτικά, στη Γερμανία το ίδιο αυτοκίνητο πωλείται τελική τιμή με φόρους 205.000 ευρώ, δηλαδή στην Ελλάδα υπάρχει ένα «καπέλο» 100.000 ευρώ.
Ας θυμηθούμε όμως ορισμένα χαρακτηριστικά του supercar της Audi. Το ανανεωμένο μοντέλο παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2018, ενώ στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το R8 V10 Performance Quattro. O V10 κινητήρας των 5.2 λτ. αποδίδει 620 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 580 Nm ροπής στις 6.600 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το 7άρι S tronic οι επιδόσεις είναι αναμενόμενα καταιγιστικές, με την επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα να είναι υπόθεση 3,1 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 331 χλμ./ώρα.