Το αυτοκίνητο που παντρεύει Audi και Maserati

Audi και Maserati βρίσκονται στην ίδια πρόταση μόνο όταν τύχει σύγκριση μεταξύ S8 και Quattroporte, ή μεταξύ Q8 και Levante. Ο ερχομός της MC20 έβαλε στο ζύγι και την κόντρα με το R8, ενώ αν «τραβήξουμε» λίγο τα μπάτζετ μπορούμε να αντιπαραθέσουμε το A6 με την Ghibli. Μηχανικά, ωστόσο, «τέσσερις κύκλοι» και «τρίαινες» δεν βρίσκονται πουθενά. Εκτός από το Caterham Project V.

Το βρετανικό πρωτότυπο παρουσιάστηκε στο Goodwood και αποτέλεσε μια από τις κυριότερες ατραξιόν του φεστιβάλ ταχύτητας, χάρις στο συνδυασμό ηλεκτρικής πλατφόρμας και πολύ χαμηλού βάρους. Το Project V μπορεί να κινείται από ηλεκτροκινητήρα 272 ίπων και να διαθέτει μπαταρία 55 kWh, όμως δεν ανεβάζει την ένδειξη της ζυγαριάς πάνω από τα 1.190 κιλά! Σχεδιαστικά, ακολουθεί μια μινιμαλιστική φιλοσοφία, μιμούμενο το Seven στην απλότητα και το μικρό βάρος. Πώς όμως σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιτυγχάνεται ένα τόσο μικρό βάρος; Αποφασιστικό ρόλο έπαιξε ασφαλώς η διαμόρφωση των καθισμάτων (2+1 θέσεις, η διάταξη 2+2 υπάρχει σαν επιλογή) και φυσικά το καινοτόμο πλαίσιο από ανθρακονήματα και σύνθετο αλουμίνιο.

Οι συμπαγείς διαστάσεις επίσης έρχονται σε πρώτο πλάνο, καθώς για sportscar που θέλει 4,5 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα και φτάνει μέχρι τα 230 χλμ./ώρα, το Project V είναι αρκετά μαζεμένο σε μπόι. Το μήκος για λίγο ξεπερνά τα 4,2 μέτρα (4.255 χλστ.), το ύψος μετά βίας τα 1,2 μέτρα (1.226 χλστ.) και μόνο το πλάτος εμφανίζεται αυξημένο, στα 1.893 χλστ. Πέρα από το χαμηλό βάρος, η Caterham έπρεπε να φερθεί έξυπνα και στον τρόπο κατασκευής. Τα συνθετικά υλικά σε πλαίσιο και αμάξωμα ανεβάζουν το κόστος, οπότε κάπου έπρεπε να γίνουν περικοπές. Από την ποιότητα αποκλείεται, καθώς μιλάμε για αυτοκίνητο των 80.000 λιρών (93.105 ευρώ) και θα «χτύπαγε» πολύ άσχημα στους υποψήφιους αγοραστές. Μια καλή λύση θα ήταν η χρήση υπαρχόντων εξαρτημάτων, από μοντέλα που κυκλοφορούν. Η γνωστή «κονσέρβα» της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Οι Άγγλοι ωστόσο δεν μπορούσαν να βάλουν ό,τι κι ό,τι στο Project V. Εξ ου και η επιλογή τους να τοποθετήσουν πλαίσια θυρών από Audi TT και καθίσματα από Maserati (δίχως να διευκρινίζεται το μοντέλο, μάλλον από MC20). Παρόμοια τακτική ακολουθεί η Caterham και στο Seven, που χρησιμοποιεί κινητήρα Ford, κιβώτιο Mazda και διαφορικό BMW. Σε αμφότερες περιπτώσεις ζητούμενο είναι ο περιορισμός τόσο του κόστους, όσο και του διαστήματος συναρμολόγησης. Το ολιγάριθμο προσωπικό της μικρής βρετανικής εταιρίας θα ήθελε πολύ παραπάνω χρόνο για να ολοκληρώσει το Project V, ενώ τα οφέλη σε χρόνο και χρήμα θα πολλαπλασιαστούν όταν το αυτοκίνητο μπει στην παραγωγή.

Get it on Google Play Download on the App Store