Τα Skoda διακρίνονται για το value for money. Ακόμα και το ακριβότερο καινούργιο που μπορεί να αγοράσει κάποιος, στις 52.900 ευρώ, θεωρείται πολύ καλή επιλογή βάσει των όσων προσφέρει και συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Αν ακούγατε για τσέχικο μοντέλο άνω των 230.000 ευρώ, όμως, τι θα λέγατε;
Δείτε ακόμα: H 60χρονη Skoda Felicia των 48.000 ευρώ
Από το σήμα θα έχετε «ψιλιαστεί» πως μιλάμε για παλιό, κλασικό Skoda. Μόνο που δεν πρόκειται για κάποιο πολυτελές αυτοκίνητο, αλλά για λεωφορείο! Από το 1958 μέχρι το 1972, οι Τσέχοι κατασκεύαζαν το 706 RTO. Έναν πυλώνα των αστικών και υπεραστικών μεταφορών στα κράτη της τότε Τσεχοσλοβακίας, δημοφιλές και σε γειτονικές χώρες (θραύση στην Πολωνία). Βασιζόταν στη σειρά φορτηγών 706 της Skoda και είχε τον κινητήρα δίπλα ακριβώς από τον οδηγό. Κατά συνέπεια μπροστινή πόρτα δεν υπήρχε, μόνο στη μέση και πίσω.
Το μήκος έφτανε τα 10,8 μέτρα, το πλάτος τα 2,5 και το ύψος τα 2,9 προσφέροντας δυνατότητα μεταφοράς 77+2 ατόμων (22 όρθιοι, 55 καθιστοί και οδηγός-ελεγκτής). Το μοτέρ που έκανε παρέα στον οδηγό ήταν ένα 6κύλινδρο σε σειρά ντίζελ, 11.781 κ.εκ. και 160 ίππων στις 1.900 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρονταν στους πίσω τροχούς μέσω ενός «ατελείωτου» άξονα μετάδοσης, που συνέδεε το διαφορικό με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Με μέγιστο επιτρέπομενο βάρος 14,4 τόνων (8.570 κενό, 14.440 κιλά γεμάτο επιβάτες), η τελική ταχύτητα των 66 χλμ./ώρα κρίνεται άκρως ικανοποιητική, για λεωφορείο των 60’s.
Διαβάστε επίσης: Η ντίζελ «κούρσα» με τιμή χαμηλότερη από βενζίνη
Τα καλοσυντηρημένα RTO είναι εξαιρετικά σπάνια πια, για αυτό και όταν κάποιο τύχει να βρεθεί προς πώληση, η τιμή περισσότερο Bentley θυμίζει παρά Skoda. Το συγκεκριμένο είναι από το 1969 και έχει 100.000 χλμ. στο κοντέρ. Διάδρομος, καθίσματα, αμάξωμα και μηχανικά μέρη διατηρούνται σε κατάσταση μουσείου, για αυτό ο ιδιοκτήτης ζητάει 232.000 ευρώ για να το παραχωρήσει!