Οι εξελίξεις στην αυτοκίνηση είναι ιλιγγιώδεις. Κάτι που πολλές φορές επιτάσσει ανανεώσεις και αντικαταστάσεις νωρίτερα από το κανονικό, που είθισται να είναι 2-6 χρόνια. Συνήθως στα 2-3 χρόνια έρχεται το facelift, στα 4-5 ή 6 χρόνια το νέο μοντέλο. Εξαιρέσεις, πάντως, υπάρχουν και στο πιο πάνω. Όχι, δηλαδή, μόνο στις επιταχυμένες διαδικασίες, αλλά και σε αυτές που φτάνουν μέχρι τα 16 χρόνια. Το αγροτικό που βλέπουμε ανήκει σε αυτές τις λίγες περιπτώσεις, συνεχίζοντας ακάθεκτο για πάνω από μιάμιση δεκαετία.
Ο λόγος για την τέταρτη γενιά Dodge Ram, που πλέον ονομάζεται Classic και εξακολουθεί να πωλείται κανονικά δίπλα στην πέμπτη, η οποία παρουσιάστηκε το 2019 και ανανεώθηκε πριν 2 μήνες. Το 1500 Classic, αντίθετα, κουβαλάει επιπλέον 11 χρόνια στην καρότσα του. Το 2008 έκανε πρεμιέρα, όταν ακόμα τα Ram ήταν μέλη της γκάμας της Dodge. Αυτόνομα πλέον, αλλά με το 1500άρι MK4 ακόμα στην ενεργό δράση και καθοδόν για το 16ο έτος καριέρας. Εκπρόσωπος της Ram ανακοίνωσε πως το Classic θα συνεχίσει και το 2024, καθιστώντας το ένα από τα μακροβιότερα της αγοράς.
Δυο εκδόσεις είναι διαθέσιμες, η πιο επαγγελματική Tradesman (σε μονή και μιάμιση καμπίνα) και η hardcore Warlock (αποκλειστικά διπλοκάμπινο). Βασική επιλογή στους κινητήρες είναι ο 3.6 V6 Pentastar των 305 ίππων και 401 Nm, ενώ στην κορυφή συναντάμε τον 5.7 V8 Hemi των 395 ίππων και 555 Nm ροπής. Αμφότεροι ατμοσφαιρικοί και σε συνδυασμό αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο, την ώρα που τα συστήματα μετάδοσης περιλαμβάνουν στάνταρ κίνηση πίσω και προαιρετικά σύστημα 4WD. Από πλευράς τιμών δεν αναμένονται μεγάλες αλλαγές, κάτι που εξάλλου είναι και το μεγάλο προσόν του 1500 Classic.
Το 16χρονο Ram ξεκινούσε μέχρι πρότινος από τις 34.340 δολάρια (31.463 ευρώ), τη στιγμή που το νέο 1500 ανοίγει τον τιμοκατάλογο από τις 41.415 δολάρια (37.945 ευρώ).