Η κουβέντα γύρω από τον αντικαταστάτη του Nissan GT-R κρατάει εδώ και αρκετό καιρό. Αναμενόμενο, καθότι ο «Godzilla» βρίσκεται στην αγορά ήδη 14 χρόνια. Παλιότερα είχε διαρρεύσει από Ιαπωνία μεριά, πως το σημερινό R35 θα μπορούσε να συνεχίσει μέχρι το 2027. Από την ίδια περιοχή, και σαφώς πιο επίσημα, ήρθε αργότερα η πληροφόρηση πως το R36 θα παρουσιαστεί το 2023. Τι γνωρίζουμε για αυτό;
Ο επιχειρησιακός διευθυντής της Nissan Motor Co., Ashwani Gupta, είχε δηλώσει παλιότερα πως επίκειτο ριζική αναδιάρθρωση στην γκάμα της εταιρίας, με το GT-R σε ρόλο πρωταγωνιστή. Ο Gupta δεν είχε επεκταθεί σε λεπτομέρειες, πέρα από το ότι τα ηλεκτρικά και υβριδικά σύνολα θα διαδραματίζουν καίριο ρόλο στα δρώμενα της εταιρίας για το εγγύς μέλλον. Κάτι που, αν συνδυαστεί με τις φήμες για εξέλιξη ήπιου υβριδικού συστήματος για το R35, εμμέσως επιβεβαιώνει αυτές για εξ ολοκλήρου υβριδοποίηση του R36.
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως δεν θα πρόκειται για plug-in σύστημα, αλλά για KERS (Kinetic Energy Recovery System). Παρόμοιας φιλοσοφίας με αυτά των McLaren P1 και LaFerrari, ενώ και το αγωνιστικό GT-R LM Nismo χρησιμοποιούσε ένα τέτοιο σύνολο (3λιτρος twinturbo V6 σε συνεργασία με την Cosworth, απόδοσης 500 ίππων, σε συνδυασμό με ηλεκτρική υποβοήθηση 250 ίππων και σύνολο 750 ίππων). Για τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, λοιπόν, το μόνο σίγουρο είναι η τετρακίνηση και ο συνδυασμός θερμικού-ηλεκτρικού μοτέρ. Παλαιότερα είχε ακουστεί πως στον σχεδιασμό του εμπλέκεται/θα εμπλακεί η Williams Advanced Engineering, δίχως να επιβεβαιώνεται κάτι από την Ιαπωνία. Η χωροταξία τους, τώρα, είναι το έτερο μείζον ζήτημα.
Εξίσου έντονη φημολογία θέλει τον αντικαταστάτη του R35 να αλλάζει διάταξη, φέρνοντας τον κινητήρα στο κέντρο και μιμούμενο την αντίστοιχη αλλαγή της νέας Corvette. Εδώ η Nissan δεν αναφέρει το παραμικρό, κάτι που σημαίνει πως η εν λόγω «μετακόμιση» είναι -προς το παρόν- φιλολογικού ενδιαφέροντος. Μια πολύ καλή ιδέα για την εμφάνιση μας δίνουν οι ψηφιακές απεικονίσεις του Best Car Web, με το εντελώς διαφορετικό εμπρός μέρος και το χώρισμα στα παραδοσιακά διπλά φανάρια πίσω. Το επετειακό GT-R50 του 1 εκατομμύριου, δια χειρός Italdesign, δεδομένα θα επηρεάσει τις γραμμές του R36.
Εξίσου δεδομένο είναι πως το επόμενο GT-R θα είναι ισχυρότερο από το σημερινό. Τα 570 άλογα του απλού και τα 600 του Nismo θα αλλάξουν προς τα πάνω, με τους 600 ίππους να αφορούν το βασικό R36 και τις πιο ειδικές εκδόσεις (βλέπε Track Pack) να φτάνουν τους 650 – ισχύ που έχει πλέον το μέτρο σύγκρισης του R35, η Porsche 911 Turbo S. Κάτι που σημαίνει ότι το επόμενο Nismo δεν αποκλείεται να φτάσει στα 720 άλογα, ισχύς που αποδίδει το GT-R50 και ακούγεται πως θα παράγει το σκληροπυρηνικό Final Edition, που θα κάνει την τελετή «παράδοσης-παραλαβής» μεταξύ R35 και R36.
Όλα θα αποκαλυφθούν το 2023, ενώ λίγο νωρίτερα θα έχει εμφανιστεί η Nismo εκδοχή του νέου 400Z.