To γαλλικό δημοσίευμα που κυκλοφόρησε λίγες μόνο ημέρες πριν απεδείχθη πέρα για πέρα αληθινό, καθώς σήμερα οι Toyota και Groupe PSA ανακοίνωσαν την λήξη της συνεργασίας τους για την από κοινού κατασκευή των Aygo – 108 και C1.
Διαβάστε επίσης: Nέα γκάμα υβριδικών μοντέλων για την Peugeot
Η αυλαία θα πέσει το 2021, χρονιά που είναι προγραμματισμένο το τέλος παραγωγής της δεύτερης γενιάς των τριών μικρών. Γάλλοι και Ιάπωνες αποφάσισαν να τερματίσουν την από κοινού παραγωγή μικρών αυτοκινήτων προκειμένου να επικεντρωθούν στην κοινή ανάπτυξη των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Η συγκεκριμένη απόφαση θα τεθεί σταδιακά σε εφαρμογή μέχρι το 2021, έχοντας ήδη το πρώτο δείγμα γραφής με την μορφή των Toyota ProAce-Peugeot Traveller και Citroen Spacetourer. Μέρος της νέας συμφωνίας προβλέπει την εξαγορά από την Toyota του μεριδίου που κατέχει το Groupe PSA στην κοινή επιχείρηση που δημιουργήθηκε από τους δύο κολοσσούς και θα ενσωματώσει στο δυναμικό της το εργοστάσιο στο Kolin της Τσεχίας. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο κατασκευάζει τα αδελφά μοντέλα Citroen C1, Peugeot 108 και Toyota Aygo, με τους Ιάπωνες να φέρονται έτοιμοι να μεταφέρουν μέρος της παραγωγής της νέας Corolla αλλά και του επόμενου Yaris εκεί.
Το εργοστάσιο του Kolin έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα 300.000 μονάδων που αφορά και στα τρία μοντέλα (Aygo, C1 και 208). Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ανέφεραν ότι η Toyota θα μπορούσε να κατασκευάσει ένα μικρό SUV ή crossover στο Kolin. Άλλωστε η ιαπωνική εταιρία είχε δηλώσει νωρίτερα φέτος ότι θα προσθέσει ένα μικρό SUV στη γκάμα της που θα βασίζεται στο Yaris και το οποίο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της στη Βαλενσιέν της Γαλλία.
Διαβάστε επίσης: Επαναστατικό κιβώτιο από την Toyota αλλάζει όσα ξέρουμε (+video)
Αναφορικά για τα δυο γαλλικά αυτοκίνητα τώρα, κύκλοι των Peugeot και Citroen αναφέρουν πως κατά πάσα πιθανότητα τα 108 και C1 θα αντικατασταθούν από ένα νέο και αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο πόλης.