To τιμόνι είθισται να είναι μια πρώτης τάξεως απόδειξη για το αν ένα μεταχειρισμένο «κρύβει» χιλιόμετρα. Αν, για παράδειγμα, ο πωλητής αναφέρει 150.000 χλμ. και δούμε «φαγωμένη» τη στεφάνη, τότε αμέσως καταλαβαίνουμε πως έχουμε να κάνουμε με γυρισμένο κοντέρ. Εκτός κι αν πρόκειται για Tesla.
Τα αυτοκίνητα του Elon Musk φημίζονται για τα προβλήματα ποιότητας και αξιοπιστίας, οπότε η είδηση πως τμήμα του εσωτερικού ξεφλουδίζει δεν ξενίζει. Ακόμα και για τα δεδομένα των Tesla, όμως, το να φεύγουν κομμάτια από την επένδυση της στεφάνης έπειτα από μόλις 8.000 χλμ., είναι λίγο υπερβολή. Τα περιστατικά καταγγέλλονται ομαδόν στην Αμερική και αφορούν το «αεροπορικό» τιμόνι Yoke, που αρχίζει να ξεφλουδίζει λίγες χιλιάδες χιλιομέτρων μετά την αγορά του αυτοκινήτου. Το συντομότερο που έχει αναφερθεί είναι 5.000 μίλια (8.000 χλμ.), ενώ δεκάδες είναι αυτά που μιλούν για προβλήματα στις 20.000 μίλια (32.190 χλμ.). Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, κανονικά ένα τιμόνι αρχίζει να φθίνει -ανάλογα τη χρήση και το μοντέλο- μετά τις 200.000 χλμ. Κι όταν λέμε «φθίνει», εννοούμε να εμφανίζει ίχνη γυαλάδας. Όχι να ξεφλουδίζει.
Υπάρχουν και υποστηρικτές, βέβαια, που κατηγορούν τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων ότι ρίχνουν μπύρα στο τιμόνι ή ότι το κρατάνε με πολλή δύναμη, προκαλώντας του φθορές! Πέρα από τα τιμόνια που ξεφλουδίζουν, έχει προκύψει κι άλλο θέμα ποιότητας με τα Tesla – και μάλιστα, επί ευρωπαϊκού εδάφους. Τον τελευταίο καιρό έρχονται αναφορές για Model 3 από το Gigafactory της Γερμανίας, αναφορικά με ρωγμές στο αμάξωμα. Ρωγμές οι οποίες «επισκευάζονται» με τοπική βαφή, ώστε να μη φαίνονται! Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια από την εφημερίδα Bild και έχει ήδη πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης, στο δικαστήριο του Μονάχου.