Η Citroën έχει μακρά και ένδοξη ιστορία με ιστορικά μοντέλα, ωστόσο φαίνεται να μην ακολουθεί τη ρετρό τάση που αποτυπώνεται στην ηλεκτροκίνηση από άλλους κατασκευαστές όπως για παράδειγμα η Volkswagen με το ID. Buzz, η Fiat με το 500, η Renault με το 5 ή η Honda με το χαρακτηριστικό e.
Ίσως αυτή η… απόσταση της γαλλικής φίρμας από το παρελθόν, να έδωσε το έναυσμα σε έναν ανεξάρτητο σχεδιαστή να υποβάλλει ψηφιακά την πρότασή του για το θρυλικό και κινηματογραφικό 2CV στην ηλεκτρική του εκδοχή, ως ένα crossover με μινιμαλιστικό σχεδιασμό.
Ο Dejan Hristov, περί ου ο λόγος, τονίζει μάλιστα ότι το 2CV έχει εμπνεύσει πολλούς νέους σχεδιαστές, αλλά «οι περισσότεροι φοβήθηκαν να μείνουν πιστοί στο πρωτότυπο. Το ίδιο ισχύει και για την ίδια τη Citroën που χρησιμοποίησε στοιχεία από το 2CV στο C3 πρώτης γενιάς, το C3 Pluriel, το REVOLTe Concept του 2009 και το πιο πρόσφατο Ami, αλλά ποτέ δεν αναβίωσε το θρυλικό μοντέλο έτσι όπως το γνωρίσαμε». Έτσι, ο Hristov διατήρησε την εμβληματική σιλουέτα του αρχικού 2CV (παρήχθη το διάστημα 1948-1990), συμπεριλαμβανομένου του στρογγυλεμένου σχήματος της οροφής, των έντονων φτερών και του χαρακτηριστικού καπό.
Οι σκουρόχρωμοι προβολείς LED, η μινιμαλιστική μάσκα, η όμορφη επιφάνεια στο σμιλεμένο αμάξωμα, οι κάμερες που αντικαθιστούν τους καθρέφτες και τα πίσω φώτα πλήρους πλάτους φέρνουν το 2CV στη σύγχρονη εποχή με μια ενδιαφέρουσα ανατροπή. Αντί ο σχεδιαστής να προτιμήσει ένα συμβατικό σουπερμίνι χάτσμπακ, στράφηκε σε μια υπερυψωμένη εμφάνιση crossover.Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στις ζάντες αλουμινίου μεγάλης διαμέτρου και στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Η πλαστική επένδυση περιορίζεται στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων και των πλαϊνών μαρσπιέ, δίνοντας στην εμφάνιση μια εκλεπτυσμένη αύρα. Παραμένοντας πιστός στο αυθεντικό, μεγάλο μέρος της οροφής «μαζεύεται» και δίνει αέρα κάμπριο στο αυτοκίνητο.
Φυσικά, αν υπάρχει κάτι που δεν έχει καμία σχέση με το παλιό 2CV, είναι ο εξοπλισμός. Η πενταθέσια καμπίνα του θα διαθέτει όλες τις απαραίτητες ανέσεις, όπως οθόνη αφής infotainment, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και κατάλληλο ηχοσύστημα. Όσον αφορά τις διαστάσεις, το 2CV EV του σχεδίου, έχει αυξηθεί κατά 3,81 εκατοστά σε σύγκριση με το αρχικό, με αποτέλεσμα το μήκος να φτάνει τα 4,241 μ. Αυτό θα το τοποθετούσε ανάμεσα σε σύγχρονα B-SUV, όπως το Peugeot 2008, που έχει μήκος 4,3 μ. Για να δούμε, λοιπόν, αν αυτή η νοσταλγική πρόταση βρει έδαφος…