Η σύγχρονη εποχή με τα ηλεκτρονικά να κυριαρχούν στα νέα μοντέλα έχει φέρει το «θάνατο» του κλασικού χειροφρένου! Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, μόλις το 30% των νέων μοντέλων που πωλούνται διαθέτουν το κλασικό χειρόφρενο, ενώ εταιρείες όπως η Jaguar – Land Rover, η Lexus, η Mercedes και η Porsche το έχουν καταργήσει εντελώς από τον εξοπλισμό τους, έχοντας μόνο ηλεκτρικά.
Δείτε ακόμα: Να τι γίνεται όταν «ξεχνάς» για 11 χλμ. το χειρόφρενο (+video)
Ολοένα και πληθαίνουν τα μοντέλα που διαθέτουν ηλεκτρικό χειρόφρενο, με τη ραγδαία αύξηση να σημειώνεται από το 2018 κι έπειτα. Εκείνη τη χρονιά το 37% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν είχαν το κλασικό χειρόφρενο, ενώ για τη φετινή χρονιά, μέχρι και σήμερα, μόλις το 30%. Κάτι που σημαίνει πως μόλις 3 στα δέκα μοντέλα που πωλούνται έχουν το συμβατικό χειρόφρενο, το οποίο όπως δείχνει η τάση, μάλλον θα μπει στο χρονοντούλαπο της αυτοκινητιστικής ιστορίας. Ο Chris Knapman, συντάκτης της ιστοσελίδας Cargurus, που πραγματοποίησε την έρευνα, δήλωσε: «Το πρώτο μοντέλο παραγωγής που είχε εξοπλιστεί με ηλεκτρικό χειρόφρενο ήταν η BMW Σειρά 7, το μακρινό 2001. Πλέον τα ηλεκτρικά χειρόφρενα είναι ο κανόνας κι όχι η εξαίρεση για τα νέα μοντέλα».
Διαβάστε επίσης: Πώς να ξεκολλήσεις πισωκίνητο από τα χιόνια με το χειρόφρενο (+video)
Βέβαια αυτό που τόνισε είναι πως το ηλεκτρικό χειρόφρενο έχει μερικά σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως για παράδειγμα την ευκολία που προσφέρει για εκκίνηση στην ανηφόρα, αλλά και την σιγουριά ότι όντως έχει ασφαλίσει και δεν ήθελε ένα «τσικ» ακόμα για να «πιάσει». Αυτό όμως που θα λείψει σε εμάς τους λάτρεις της οδήγησης, είναι το κλασικό τράβηγμα του χειρόφρενου για μια θεαματική είσοδο σε μια στροφή, αλλά και γενικότερα το παιχνίδι που μπορούσε να κάνει κάποιος γνώστης με εκείνο τον άχρωμο μεν σχεδιαστικά μοχλό, αλλά που ενίσχυε τόσο την απόλαυση της οδήγησης δε, κάτι που οι νέες γενιές οδηγών δεν θα μάθουν ποτέ!