Το Lada 110 θα το θυμάστε. Ήταν ό,τι πιο μοντέρνο είδαμε στη χώρα μας από τη ρωσική εταιρία, σημειώνοντας αξιοσημείωτη εμπορική επιτυχία. Κάποια είχαν κυκλοφορήσει και ως ταξί, όντας τα μοναδικά βενζινοκίνητα στους δρόμους! Στη Ρωσία, η απήχηση ήταν απείρως καλύτερη. Από το 1995 μέχρι το 2008, όταν αποσύρθηκε, ήταν το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο της χώρας, τόσο ως επιβατηγό όσο και ως ταξί!
Δείτε ακόμα: Νέο Lada Niva με εμφάνιση Toyota!
Οι γραμμές του χαρακτηρίζονταν μέχρι επαναστατικές για τα δεδομένα της Lada, που είχε στις τάξεις το τότε σχεδόν 20χρονο Niva και το «κάθετο» 2105, που ήταν στην παραγωγή από το 1980. Το 110 (ή VAZ-2110 στις εγχώριες αντιπροσωπείες) έφερε τις καμπύλες στα ρωσικά αμαξώματα, μαζί με τον γαλβανισμό, και ήταν ιδιαίτερα προσεγμένο αεροδυναμικά. Το μικρό άνοιγμα στη μάσκα, τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, οι προσεγμένοι αρμοί, η κυρτότητα στο εμπρός και πίσω μέρος, όλα ήταν προϊόντα αεροδυναμικής σήραγγας! Το πρώτο αυτοκίνητο ρωσικής κατασκευής που εξελίχτηκε κατ’ αυτό τον τρόπο, παρουσιάζοντας τον –πρωτοφανώς χαμηλό για ρωσικό τετράτροχο- συντελεστή οπισθέλκουσας 0,33!
Η αεροδυναμική εξέλιξη του Lada έλαβε χώρα στο Τσουφενχάουζεν, από τους ανθρώπους της Porsche! Γερμανοί και Ρώσοι δεν ήταν η πρώτη φορά που συνεργάζονταν, καθώς και το Samara είχε απολαύσει τη φροντίδα της Porsche. Το 110 όμως κέρδισε το δικαίωμα να μπαίνει στην ίδια πρόταση με τη μυθική 959! Γιατί; Διότι ο τρόπος που θα διαχειριζόταν τις επιταγές του αέρα, αναπτύχθηκε στο ίδιο μέρος και από την ίδια ομάδα που φρόντισαν για τo τότε ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής όλων των εποχών (317 χλμ./ώρα η επίσημη τελική ταχύτητα, κάποιες εκδόσεις έφταναν μέχρι τα 339)!
Διαβάστε επίσης: Πιο σπάνιο το Lada 2105 από Pagani!
Η εξέλιξη ξεκίνησε το 1987, μία χρονιά μετά το λανσάρισμα της 959, με τον κωδικό «300 Series». Οι πρώτες φωτογραφίες εμφανίστηκαν το 1990 και η AvtoVAZ το παρουσίασε περήφανα, στο εργοστάσιο του Τολιάτι, μία χρονιά αργότερα. Κανονικά, το 1991 ήταν προγραμματισμένη η έναρξη παραγωγής, όμως η κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης δημιούργησε σωρεία οικονομικών προβλημάτων, που δεν ξεπεράστηκαν μέχρι τον Ιούνιο του 1995.
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε ότι η Lada κατασκεύαζε μοτέρ Wankel;
Ακόμα και με 4 χρόνια καθυστέρηση, η εμφάνιση του μικρομεσαίου Lada προκάλεσε αίσθηση. Φανταστείτε να είχε παρουσιαστεί στην ώρα του, τι σάλο θα είχε προκαλέσει!