Trabant και Formula 1 θα περίμενε κανείς να συνδυάζονται μόνο σε ανέκδοτο, όμως από ό,τι φαίνεται οι δυο έννοιες θα αποκτήσουν βάσιμη συγγένεια στο προσεχές μέλλον.
Ο τεχνικός επικεφαλής της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, Pat Symonds, κατέθεσε πρόταση στην Παγκόσμια Ομοσπονδία (FIA) με την οποία συστήνει τη μετατροπή των υβριδικών κινητήρων των μονοθεσίων, σε δίχρονους! Καλά διαβάσατε. Η Formula 1, από τη σεζόν 2025-2026, ενδέχεται να κινείται γύρω από μοτέρ παρόμοιας φιλοσοφίας με αυτή του cult μοντέλου της Ανατολικής Γερμανίας. Φυσικά μιλάμε για υπερεξελιγμένη υβριδική εκδοχή, στην αιχμή της τεχνολογίας, αλλά κατά βάση για δίχρονα μοτέρ.
Δείτε ακόμα: Trabant με μοτέρ Honda πιάνει τα 0-100 σε 3,2 δλ.!
Σύμφωνα με τον πρώην τεχνικό διευθυντή των Ferrari, Renault και Williams, οι υβριδικοί δίχρονοι κινητήρες θα είναι πιο οικολογικοί ακόμα και από τους ηλεκτρικούς της Formula E και θα παράγουν καλύτερο ήχο από τους σημερινούς 1.6λτ. V6. Δεν διέρρευσε κάποια πληροφορία σχετικά με την χωρητικότητα ή τις γενικότερες προδιαγραφές των προτεινόμενων νέων μοτέρ, όμως είναι σίγουρο πως η υπερτροφοδότηση και η συνεργασία με ηλεκτρικό μοτέρ θεωρείται προαπαιτούμενο.
Όπως δήλωσε και ο ίδιος, «η επόμενη μονάδα ισχύος που θα κατασκευάσουμε ενδέχεται να είναι η τελευταία που θα καταναλώνει υγρούς υδρογονάνθρακες. Νομίζω ότι υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να υπάρχει ακόμα μια μηχανή εσωτερικής καύσης, αλλά ίσως να λειτουργεί με υδρογόνο. Πιστεύω ακράδαντα πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ακόμα μέλλον, κόντρα στις απόψεις των πολιτικών που θεοποιούν τα ηλεκτρικά οχήματα».
Διαβάστε επίσης: H McLaren μας ταξιδεύει στην Formula 1 του 2050! (+video)
Σκοπός του Άγγλου «γκουρού» είναι η δημιουργία ενός μοτέρ, που θα μπορεί να καταναλώνει συνθετικά καύσιμα και να διαθέτει πολύ υψηλή σχέση συμπίεσης, μεγιστοποιώντας τη θερμοδυναμική απόδοση. Κατά τον ίδιο, αυτή τη στιγμή ένα δίχρονο σύνολο μπορεί να εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε να παράγει υψηλότερη ισχύ σε σχέση με τους σημερινούς κινητήρες της F1, καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα και ακόμα χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.