H Dino είναι ένα από τα πιο παρεξηγημένα αυτοκίνητα της ιστορίας για την αυτοκινητοβιομηχανία. Ενώ διατηρούσε όλες τις αρετές ενός πραγματικού σπορ μοντέλου, με τα δυναμικά της χαρακτηριστικά να «λάμπουν» και την κεντρομήχανη διάταξη να προσδίδει την απαραίτητη εσάνς υπεραυτοκινήτου, ποτέ δεν λογίστηκε ως γνήσιο «τέκνο» της Ferrari. Μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξε το γεγονός πως ο ίδιος, ο Enzo Ferrari, προτίμησε να μην δώσει το όνομά του στο πιο προσιτό μοντέλο της εταιρίας του, παρά να το «βαφτίσει» προς τιμήν του πραγματικού του τέκνου, του αδικοχαμένου Dino.
Δείτε ακόμα: Ferrari 488 Pista πιάνει τα 0-100 σε 2,26 δλ.! (+video)
Παρόλο τον άτυπο «αφορισμό» από τον «Γέρο», η Dino δεν άργησε να δημιουργήσει το δικό της κοινό χάρις στην ευελιξία που της χάριζαν οι περιορισμένες διαστάσεις, αλλά και η -συγκριτικά με τις υπόλοιπες Ferrari– χαμηλή τιμή. Το 1968 που κυκλοφόρησε η Dino 206GT, με τον 2.0λιτρο V6 των 180 ίππων στις 8.000 σ.α.λ., κόστιζε γύρω στις 6.000 δολάρια περισσότερα από την αντίστοιχης φιλοσοφίας -αλλά αρκετά πιο αδύναμη- Alpine A110 (γύρω στις 25.000 ευρώ σε σημερινά χρήματα). Φυσικά δεν θα πρέπει να παραλείψουμε το γεγονός πως ο 2.4 V6 των Dino 246 GT και GTS, αποτέλεσε την «καρδιά» της εμβληματικής Lancia Stratos που σάρωσε τους τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι την τριετία 1974-1976, ενώ και η 308 GT4 2+2 χρήζει ιδιαίτερης μνείας ως το πρώτο μοντέλο του «Cavallino Rampante».
Διαβάστε επίσης: Φωτιά στα κόκκινα η βελτιωμένη Ferrari 488 GTB
Όλα αυτά συγκεντρώθηκαν να τιμήσουν και να γιορτάσουν στη γενέτειρά τους, 150 Dino από όλο τον κόσμο. Η συγκέντρωση έλαβε χώρα στο μουσείο της Ferrari στο Μαρανέλο, ενώ στη συνέχεια οι Dino επισκέφθηκαν την πίστα του Fiorano για να παρελάσουν και μετά οδηγήθηκαν στην ιστορική είσοδο Via Abetone Inferiore, την κεντρική πύλη του εργοστασίου της Ferrari.
Μια κληρονομιά για την οποία τόσο ο Dino, όσο και ο Enzo Ferrari θα ήταν υπερήφανοι.